Moderator: Redaktörer
+1Goldfinger skrev:Spela in dom ordentligt först, slutsatser bör inte dras förrän efter dess och då kommer även bilden av dom i mindre utsträckning bli en direkt jämförelse med Canton, A/B jämförelser kan ge en rätt missvisande bild av hur resp högtalare uppför sig som återgivare sett.
Nattlorden skrev:Audiovector är generellt väldigt detaljupplösande... Detta finns det dock risk för att detta upplevs för ljust i längden, men som alltid spelar ditt rum och din placering roll för hur det blir. Det är dock en sak att tänka på... Om det är den saken som imponerar i butik, så behöver det inte vara för att den är bättre, utan kanske för att där är lite mer av det övre registret. Rätt/Fel - your call.
Bettini skrev:När detta inlägg skrivs har Si3:orna gått ca 35 timmar. Under den tiden har jag märkt en markant förbättring. Trots att 35 timmar är kortare än den rekommenderade inspelningstiden så kunde jag inte hålla mig från att koppla in mina gamla högtalare för en jämnförelse. Det var inte så smickrande för de gamla Canton.
Basen går fortfarande djupare på Canton-burkarna men är också grumligare.
Perspektivet är lite större på Canton men den skillnaden var nästan försumbar.
På alla övriga parametrar vinner Audiovector. Ska bli spännande att höra om de fortsätter att utvecklas.
Jag är nöjd!
DVD-ai skrev:så som jag tycker at Audiovector alltid låter och alltid har gjort alltså...
men klart att lite bättre kan det nog bra framöver med inspelning, fast din kretik stämmer bra med min upplevelse av dom som helhet.
Bettini skrev:Mina Canton Eergo RC-L började bli lite till åren. Efter en övertygande demo i butik slår jag till på ett par Audiovector Si3 standard.
När de fabriksnya högtalarna kopplats in i min egen anläggning är ljudet totalt sett en stor besvikelse.
- Klen bas.
- Markant förminskat perspektiv. Som att lyssna genom ett fönster.
- Instängt ljud som aldrig släpper från högtalarna.
- Odynamiska
Det enda positiva var att detaljeringen är något bättre än de gamla Canton.
Dessa omdömen gäller alltså helt råa högtalare direkt ur kartong.
Vad kan jag förvänta mig för förändring efter ordentlig inspelning?
Finns det någon därute med ett par Si3 som vet?
Richard skrev:Bettini skrev:Mina Canton Eergo RC-L började bli lite till åren. Efter en övertygande demo i butik slår jag till på ett par Audiovector Si3 standard.
När de fabriksnya högtalarna kopplats in i min egen anläggning är ljudet totalt sett en stor besvikelse.
- Klen bas.
- Markant förminskat perspektiv. Som att lyssna genom ett fönster.
- Instängt ljud som aldrig släpper från högtalarna.
- Odynamiska
Det enda positiva var att detaljeringen är något bättre än de gamla Canton.
Dessa omdömen gäller alltså helt råa högtalare direkt ur kartong.
Vad kan jag förvänta mig för förändring efter ordentlig inspelning?
Finns det någon därute med ett par Si3 som vet?
Du kommer att vänja dig vid ljudet från audiovector.![]()
Det är det som är den största delen av " inspelningen ".
Canton är ju inte speciellt dåliga högtalare heller, kanske har du bara uppgraderat i sidled ( eftersom alla parametrar inte är bättre på de nya högtalarna.)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster