Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Du kan inte skriva något mer än att lägga in reklamlänkar?
Hifi unlimited skrev:First, let me say that the Marten Getz is an absolutely transparent pair of loudspeakers.
Absolut, men visst vore det kul att höra hans egna bedömning.FBK skrev:MagnusÖstberg skrev:Du kan inte skriva något mer än att lägga in reklamlänkar?
All reklam är bra reklam.
Mera reklam! http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=85124
metheny skrev:[bilder]
Det är nåt som inte stämmer med dessa bilder
Bongo skrev:metheny skrev:[bilder]
Framförallt den sista har ju ett skumt fokusplan (men även den första tror jag). Troligtvis är den hårt redigerad i photoshop eller så har något liknande ett tilt-shift objektiv använts. Syftet är väl att framhäva högtalaren i bilden, men huruvida det är snyggt är en annan fråga. Själv hade jag aldrig gjort så då bilden bara upplevs onaturlig imho.
metheny skrev:Bongo skrev:metheny skrev:[bilder]
Framförallt den sista har ju ett skumt fokusplan (men även den första tror jag). Troligtvis är den hårt redigerad i photoshop eller så har något liknande ett tilt-shift objektiv använts. Syftet är väl att framhäva högtalaren i bilden, men huruvida det är snyggt är en annan fråga. Själv hade jag aldrig gjort så då bilden bara upplevs onaturlig imho.
Jag tänker främst på att elementbestyckningen ser olika ut, den övre bilden ser ut att ha ett accuton baselement (vit keramisk kon med galler) medan den nedre ser ut att ha ett element med svart kon utan galler..
men det kanske är en synvilla?
Goldfinger skrev:metheny skrev:Bongo skrev:metheny skrev:[bilder]
Jag tänker främst på att elementbestyckningen ser olika ut, den övre bilden ser ut att ha ett accuton baselement (vit keramisk kon med galler) medan den nedre ser ut att ha ett element med svart kon utan galler..
men det kanske är en synvilla?
Det du ser är ett ljusfenomen i gallret som gör att du upplever en vitaktig ton, tittar man noga ser man att elementet är svart.
MagnusÖstberg skrev:Du kan inte skriva något mer än att lägga in reklamlänkar?
MagnusÖstberg skrev:Äh, kör på!
Gärna lite utförligare beskrivningar av vad du tycker är bra och varför. Gärna lite vaga jämförelser mot något annat du gillar också.
Kör hårt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster