Herregud vad ni är uppe länge på natten!
Almen skrev:Jo, det är klart att det stämmer, men samtidigt kan man ju dra lite logiska slutsatser också. Om man vid ett flertal noggranna, blinda och kontrollerade tester med olika förutsättningar finner det omöjligt att detektera så känns det lite märkligt att hugga första bästa öppna jämförelse (där man dessutom lastar slutsteget med en mycket snällare last) som en indikation på färgning.
Har aldrig uttryckt mig så, enbart att det saknades något. Det där med färg har du valt själv. Gillar inte uttrycket.
Almen skrev:Jag förstår absolut att du kan gilla anläggningar med andra slutsteg än Bryston. Det är inte så att jag tror att allt låter subjektivt bäst bara man har ett ofärgande slutsteg.
Men hur man än vrider och vänder på det, om man tror att det är just slutsteget som ger ett visst ljud så är det färgning/icke-färgning av detsamma man pratar om. Eller hur?
Jag tycker tyvärr inte att färgning är ett bra begrepp här, sorry. Jag nöjer mig med att konstatera att i min setup, när en specifik länk varieras med Bryston som länk så uppnår jag inte mitt mål. Jag vägrar dra några större växlar av det. Har inte grund för det.
Jag har aldrig provat B. med annat försteg än Lavry. Jag har provat Pass med HA pre 25 dock och det blev sämre än med Lavry enbart.
McIntosh blev bättre med försteg.
Kan inte du ta med dig ditt försteg och Brystonen så kan vi prova någon dag vad försteget gör? Det hade varit kul.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.
M.Twain
Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!
© 2012 Nelson Pass