Jag själv har Naim och har, eller har haft, det mesta av utrustningen dom kör på dvs. Naim Nac202, Nap200, ND5 XS, Naim Dac m.m.
Trevligt event men det jag undrar över är hur ni andra som varit på detta event upplevde det?
Själv så upplevde jag att vid varje "förbättring", dvs. man lade till en extern strömkälla och därefter en extern dac, att ljudet höjdes vid varje steg. Självklart frågade jag men representanten hävdade att utgångsnivån var samma från spelare och dac.
Extra intressant att få veta är att tydligen så är Naims samtliga nätverksspelare, UnitiQute, ND5 XS, NDX, HDX bit-perfekta digitalt ut men resultatet från en extern dac blir ändå bättre från en NDX än den billigaste UnitiQuten?!?!
För mig är detta minst sagt mumbojumbo, för om tre olika mediaspelare lämnar exakt samma data ut via digitalt ut så tycker jag att ljudet analogt ut från en extern dac skulle bli exakt detsamma?
Representanten vidhöll dock sin ståndpunkt efter jag ifrågasatt hans påstående och han mumlade något om jitter och störningar i den digitala signalkällan.
Tydligen så demade man även Audiovector och gjorde en tidsresa från Mi3 till dagens Si3, vid det laget åt jag godis och drack cider istället