Moderator: Redaktörer
okänd skrev:Not only does the result of these resonances cause problems in the device the cord is plugged into, but it can also travel through the cord into other boxes, stimulating THEIR transformer resonances. (this is not wild fancy, I have measured this many times)
Zzombie skrev:Jag har inte gjort mätningar, bara citerar något som var intressant och i högsta grad tänkbart.
Zzombie skrev:Ta bot den då om det inte passar...töntar.
JohnSwenson skrev:I have done a lot of experimentation on this and find that a very large percentage of sound changes due to power cords are the effect the cords have on the transformer resonances in the box.
Almost all transformers have fairly high Q resonances in the ultrasonic area, right where switching supplies and silicon diodes emit noise, thus stimulating these resonances. This ultrasonic noise can wreak havoc in many pieces of equipment.
The power cords are an important part in determining the resonance frequency and Q of these resonances.
Not only does the result of these resonances cause problems in the device the cord is plugged into, but it can also travel through the cord into other boxes, stimulating THEIR transformer resonances. (this is not wild fancy, I have measured this many times)
The net result is that a power cord CAN have a significant affect on the sound of a stereo system. The problem is in correlating it to anything. Since each system is different with different combinations of transformers its very difficult to make recommendations as to which cord design is going to be "better" than another. An expensive cord may very well sound better than a cheap one, but it may also sound worse.
The best way to deal with this is to damp the transformer resonances in the boxes themselves, its not hard to do, but hardly any manufacturers DO it. I think primarily because nobody knows its a problem. Its a significant affect that for some reason seems to have completely flown under the radar of the audio design community.
So you can either damp the transformers in all your boxes, OR spend time playing with different power cords until you find a combination that reduces the resonance affects.
BTW these resonances are electrical, NOT mechanical, rubber washers and the like isolate mechanical resonances not electrical ones.
Objektivisten skrev:JohnSwenson skrev:I have done a lot of experimentation [...]
Källa: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?s=dee0decbab99d5b66333a0f8edeb13f6&p=574856#post574856
Vad tror vi om detta?
PerStromgren skrev:Objektivisten skrev:JohnSwenson skrev:I have done a lot of experimentation [...]
Källa: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?s=dee0decbab99d5b66333a0f8edeb13f6&p=574856#post574856
Vad tror vi om detta?
Samma som jag skrev första gången: det vore intressant att ta del av mätningarna.
hifikg skrev:Ja, säger John Swenson att det är så så är det säkert så... eller inte. Ett kombinerat nätfilter/åsksskydd kan jag tänka mig ha i anslutning till ljudanläggningen, men superduperdyra nätkablar tror jag att jag står över.
Laila skrev:hifikg skrev:Ja, säger John Swenson att det är så så är det säkert så... eller inte. Ett kombinerat nätfilter/åsksskydd kan jag tänka mig ha i anslutning till ljudanläggningen, men superduperdyra nätkablar tror jag att jag står över.
Jäklars läste nätfilter/åsiktsskydd . . . skulle inte va så
dummert iblander, kanske . . .hjärnskada på g kan tänka . . .
Objektivisten skrev:PerStromgren skrev:Objektivisten skrev:JohnSwenson skrev:I have done a lot of experimentation [...]
Vad tror vi om detta?
Samma som jag skrev första gången: det vore intressant att ta del av mätningarna.
Fråga inte med mig, fråga Swenson.![]()
Men nog tycker jag det ligger nåt i hans resonemang, eller snarare fallbeskrivning. Det här att det kan vara skillnader när man experimenterat själv, ibland till det bättre, ibland till det sämre och ibland inte alls. Tycker också rörförstärkare verkar vara okänsligare för dylika kablar. Kan det vara så?
celef skrev:men jag har inte släppt tanken på att bygga en kabel av bromsrör, där bromsröret är skärmen och med +ledaren isolerad med bomullstrumpa inuti bromsröret, kan det bara bli bra tro, tätare skärm kan man väl knappt få, blyrör?
celef skrev:jag provade en gång att köra oskärmade signalkablar, i princip var det två svetstrådar kopplade till två rcakontakter, det blev riktigt uruselt och det brummade [s]faktiskt[/s] friskt, varför vet jag inte
efter det kör jag med gratiskablar
men jag har inte släppt tanken på att bygga en kabel av bromsrör, där bromsröret är skärmen och med +ledaren isolerad med bomullstrumpa inuti bromsröret, kan det bara bli bra tro, tätare skärm kan man väl knappt få, blyrör?
Max_Headroom skrev:
Hur var det med intermezzo-kablarna? Var inte dom gjorda av kopparrör? Hopplösa att hantera...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster