Har ett par AKG 701:or som är värda mer än det jag har nu i förstärkarväg.. .....
mvh
Moderator: Redaktörer
Kolla med Hifi-punkten, de skall ha EAR ONE i någon av butikerna (Skövde, Karlstad eller Trollhättan). Hör av dig till mig annars så löser vi det.Pettersson skrev:Skit också att man inte åker....grymt intresserad av EAR ONE, är det någon butik i Skarabrg/Västra Götland som har ett exemplar att provlyssna på ??? Skulle vilja fråga om dessa ...![]()
Har ett par AKG 701:or som är värda mer än det jag har nu i förstärkarväg.. .....
mvh
OlA-68 skrev:vill du kan jag dra ihop en timme vinyldemo så du får ditt fina riaa demat
HolographicAudio™ skrev:OlA-68 skrev:vill du kan jag dra ihop en timme vinyldemo så du får ditt fina riaa demat
Hej Ola!
Ja tack, det vore hima trevligt. Jag har hört att du har en rätt juste svarv och skivsamling.
Hör av dig så snackar vi ihop oss om detaljer.
/Lasse
Pettersson skrev:Skit också att man inte åker....grymt intresserad av EAR ONE, är det någon butik i Skarabrg/Västra Götland som har ett exemplar att provlyssna på ??? Skulle vilja fråga om dessa ...![]()
mvh
tinnitus skrev:Varför inte låna in lite mer kvalificerade högtalare.
För att ge en uppfattning om vad dina prylar presterar
bör du naturligtvis ha med klassisk musik med bredd.
Flygeln gör sig ju bra, gärna stor orkester alternativt
kammarmusik också.
BIS har ju en hel del fina inspelningar av båda slagen.
tinnitus skrev:Varför inte låna in lite mer kvalificerade högtalare.
HolographicAudio™ skrev:...samt en ny stor 3-vägshögtalare (så det finns gott om resurser att poppa på ordentligt).
...
paa skrev:tinnitus skrev:Varför inte låna in lite mer kvalificerade högtalare.
Vet du vilka högtalare han talar om i trådens förstainlägg, eftersom du dristar dig till att dissa dom?HolographicAudio™ skrev:...samt en ny stor 3-vägshögtalare (så det finns gott om resurser att poppa på ordentligt).
...
paa skrev:Få plats i bilen, eller i rummet?Naqref skrev:Vi får se om de får plats.Det är tyvärr inte säkert.
![]()
Naqref skrev:paa skrev:Få plats i bilen, eller i rummet?Naqref skrev:Vi får se om de får plats.Det är tyvärr inte säkert.
![]()
Rummet.
Max_Headroom skrev:tinnitus skrev:Varför inte låna in lite mer kvalificerade högtalare.
kammarmusik också.
Varför just klassisk musik med bredd?
Varför inte t.ex. storbandsjazz eller acid house? Eller vanlig rock? Rock är inte världens enklaste sak för en högtalare alla gånger?
tinnitus skrev:Max_Headroom skrev:tinnitus skrev:Varför inte låna in lite mer kvalificerade högtalare.
kammarmusik också.
Varför inte t.ex. storbandsjazz eller acid house? Eller vanlig rock? Rock är inte världens enklaste sak för en högtalare alla gånger?
Av det enkla skälet att den klassiska musiken omspänner mer än 40 år och
ger en betydligt bättre grund att bedöma en anläggning än rock och pop.
Den är nämligen oändligt variationsrik. Jazz går ju oxå men kanske inte stor-band i första hand. Man kan lyssna på musik utan att dra järnet och riskera hörseln.
tinnitus skrev:Max_Headroom skrev:tinnitus skrev:Varför inte låna in lite mer kvalificerade högtalare.
kammarmusik också.
Av det enkla skälet att den klassiska musiken omspänner mer än 40 år
tinnitus skrev:Nu finns det ett litet antal personer som brukar gå på konserthus och som
spelar klassisk musik i hemmen och det var därför jag kom med mitt förslag.
Pop och rock brukar ju dominera på mässor och då blir det svårt för den kate-
gorin att kunna bedöma anläggningarnas möjligheter. Beklagar att jag hade
modet att komma med detta förslag, som tydligen triggade dig.
DuST skrev:Sorry för OT.
Lasse/Naqref : Hur går det med Amp22? Är verkligen nyfiken på att höra hur långt du/ni kommit. Finns det en fungerande test-version än eller ligger det fortfarande på "rit-stadiet"? Finns det någon chans att en "noll-serie" av Amp22 (eller Amp27) kan komma under 2012?
Vilket av era slutsteg kommer att finnas produktionsklart först (efter Amp17)?
Är även intresserad av det minsta slutsteget, i vilken fas av utvecklingen befinner ni er där?
Otroligt tacksam för all info.
Mvh DuST/Pär.
HolographicAudio™ skrev:Vi kommer att spela på en lite mindre anläggning och avvakta med världspremiären av AMP TwentySeven tillsammans med "Darth Vader's"första framträdande till Sweetspot i Jönköping den 21-22 april.
paa skrev:HolographicAudio™ skrev:Vi kommer att spela på en lite mindre anläggning och avvakta med världspremiären av AMP TwentySeven tillsammans med "Darth Vader's"första framträdande till Sweetspot i Jönköping den 21-22 april.
Är det fråga om en Acoustic Illusion-högtalare?
paa skrev:Är det inos omtalade trevägare då? Eller Carlssons?
celef skrev:jag vill gärna höra döds och jazzmetal
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster