Kraniet skrev:här är bilder på LMS spolar. Lite speciellt lindad.
Det där är soundsplinter spolar och inga LMS spolar.
Moderator: Redaktörer
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:För bil är det ju praktiskt med 2+2, men för hifi skulle 4+4 varit bättre.
Är man hård så går man ner till 05ohm
Morgan skrev:Om det är någon som är köpsugen finns det två lådor på Hifimagasinet/Blocket just nu:
http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.a ... nsID=39565
http://www.blocket.se/dalarna/TC_Sound_ ... m?ca=6&w=3
Edit: Jag var visst tvåa på den pucken...
boom skrev:Morgan skrev:Om det är någon som är köpsugen finns det två lådor på Hifimagasinet/Blocket just nu:
http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.a ... nsID=39565
http://www.blocket.se/dalarna/TC_Sound_ ... m?ca=6&w=3
Edit: Jag var visst tvåa på den pucken...
Priset är bra om man tänker på vad dollarn står i dag och vad det kostar att bygga lådor till dom ,så hade man inte bott på en ö så hade jag köpt dom direct.
jannemannen skrev:Om dom kostar 925 dollar idag, och dollarn står i 6,67 kr. Det får jag till 6169 kr. Är det så mycket frakt, tull, moms och andra avgifter så att dom hamnar på över det dubba när dom kommit till sverige ?
Jag har varit ganska så nära att beställa själv ett par gånger. Men nu vågar jag inte...![]()
Mvh/Janne
bakerman22 skrev:jannemannen skrev:Om dom kostar 925 dollar idag, och dollarn står i 6,67 kr. Det får jag till 6169 kr. Är det så mycket frakt, tull, moms och andra avgifter så att dom hamnar på över det dubba när dom kommit till sverige ?
Jag har varit ganska så nära att beställa själv ett par gånger. Men nu vågar jag inte...![]()
Mvh/Janne
Du kan räkna med att det hamnar på ca 10k styck med frakt, tull och moms.
Sen vill han som säljer dom ha 3k för lådorna.
Han vill alltså ha nypris för grejerna, och det kan jag tycka är lite i överkant.
Om man dock inte kan/vill importera och bygga själv så är det ett klipp.
Hade jag haft plats hade jag huggit dom själv.
Alexi skrev:Man kan förstå att han inte vill göra förlust, vem vill det. Men om man kikar på vad man normalt får för hemmabyggen så ska man nog vara glad om man får ut vad elementen kostar nya i USA +30%, så 16k för element är max vad jag skulle betala iaf.
boom skrev:Harryup skrev:Rätt pris är vad någon betalar för dom.
Vad är poängen att skriva vad andras egendom är värd om man ändå inte tänker köpa?
mvh/Harryup
Så bjuder någon 50spänn så är det rätt pris .
boom skrev:Harryup skrev:Rätt pris är vad någon betalar för dom.
Vad är poängen att skriva vad andras egendom är värd om man ändå inte tänker köpa?
mvh/Harryup
Att diskutera saker, få svar på frågor och få/sprida kunskap är syftet med ett forum. Att diskutera prisvärdheten av hifikomponenter som är till salu, känns helt relevant och om det vore ointressant skulle ingen skriva om det.Harryup skrev:Rätt pris är vad någon betalar för dom.
mvh/Harryup
Garantin är inte alltid överförbar vid beg köp, ofta behöver man gå via tidigare ägare. Jag är dessutom skeptisk till att frakt kan räknas 100% till produktens marknadsvärde.boom skrev:Alexi skrev:Man kan förstå att han inte vill göra förlust, vem vill det. Men om man kikar på vad man normalt får för hemmabyggen så ska man nog vara glad om man får ut vad elementen kostar nya i USA +30%, så 16k för element är max vad jag skulle betala iaf.
priset i sverige är 20444.66 kronor och då får man 2 lådor gratis när han begär 20k för dom och man slipper att bygga själv.
'Alexi skrev:Garantin är inte alltid överförbar vid beg köp, ofta behöver man gå via tidigare ägare. Jag är dessutom skeptisk till att frakt kan räknas 100% till produktens marknadsvärde.boom skrev:Alexi skrev:Man kan förstå att han inte vill göra förlust, vem vill det. Men om man kikar på vad man normalt får för hemmabyggen så ska man nog vara glad om man får ut vad elementen kostar nya i USA +30%, så 16k för element är max vad jag skulle betala iaf.
priset i sverige är 20444.66 kronor och då får man 2 lådor gratis när han begär 20k för dom och man slipper att bygga själv.
petersteindl skrev:boom skrev:Harryup skrev:Rätt pris är vad någon betalar för dom.
mvh/Harryup
Japp, under förutsättning att han säljer för 50 spänn.
Det handlar om en bytestransaktion. Den enas vara, d v s bytesobjekt är pengar och den andres vara, d v s bytesobjekt är basarna + lådor som står i annonsen.
Bytestransaktionen är då själva bytet av varor har skett. Det är denna bytestransaktion som bestämmer båda parters värdering av respektive objekt och värdet av respektive objekt sätts således i transaktionsögonblicket. Transaktionen kommer till stånd då den ena personen värderar den andres vara mer än sin egen vara och detta gäller båda personernas ömsesidiga värderingar.
I specialfallet då den ena parten har pengar som vara så kallas transaktionen oftast före köpetransaktion, men i själva verket är det ett byte av varor oavsett om det är pengar involverat eller inte.
MvH
Peter
Harryup skrev:boom skrev:Harryup skrev:Rätt pris är vad någon betalar för dom.
mvh/Harryup
Om det accepteras, ja.
Annars är det ju bara ett bud.
Mvh/Harryup
boom skrev:Harryup skrev:boom skrev:Harryup skrev:Rätt pris är vad någon betalar för dom.
mvh/Harryup
Om det accepteras, ja.
Mvh/Harryup
Du kan testa och se vad boodler säger om budet troligen så får du ett finger och några fina visdoms ord.
Harryup skrev:boom skrev:Harryup skrev:boom skrev:Harryup skrev:Rätt pris är vad någon betalar för dom.
mvh/Harryup
Om det accepteras, ja.
Mvh/Harryup
Du kan testa och se vad boodler säger om budet troligen så får du ett finger och några fina visdoms ord.
Det har ju ingen som helst koppling till dessa basar. Det är ju du som skrev prisexemplet. Rätt pris är vad som säljaren accepterar. Fel pris är ju vad säljare inte säljer för. Skambudet är ju ditt påhitt men i princip spelar det ju ingen roll om du bjuder 50 kr eller 19050 kr om säljaren inte tänker sälja för under 20.000 kr. Allt under 20.000 kr är ju fel.
mvh/Harryup
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster