Men ja, det är en idee... som jag funderat på men inte har jag tagit någon ritkigt ställning till det hela.
bästa vore ju om jag kunde smöra för farsan så att han kunde bistå lite
Får bära mycket ved i sommar
Moderator: Redaktörer
NiklasF skrev:Ni får helt enkelt starta ett hifikollektiv.
Så kan ni lägga en slant var till att fixa ett rum helt perfekt, tänk då hade du allt var bra nära nirvana.
Eller nej förlåt, du skall ju bara skaffa y-12 och i56s först
Aja bara hålla tummarna för att någon annan har dom i kollektivet :p
Just stereo/hembiointresset har gjort att lägenhet eller parhus är aktuellt för min del.
mx skrev:Ja, bor man hemma och arbetar samtidigt behöver man ju inte låna till
särskilt mycket skulle jag tro.
DVD-ai skrev:mx skrev:Ja, bor man hemma och arbetar samtidigt behöver man ju inte låna till
Hur menar du ?
Att man e rik för de ?
Njaaa, jag är en alldeles för omaterialistisk och pengakåt person för att vara rik, jag hittar alltid på massor med saker helatiden som resulterar i att pengarna försvinner![]()
Men jag Lever väldigt mycket, och vill göra saker som tyvärr ofta resulterar i att pengar går åt...
DVD-ai skrev:Farsan erbjöd sig att vi skulle bygga ett ytterligare litet, men vidare utbyggningsbart hus på tomten som man dessutom skulle kunna dela av (det va dock inte erbjudet), men det vill jag inte...
ligger så jäkla ute i ingenstans...
mx skrev:DVD-ai skrev:mx skrev:Ja, bor man hemma och arbetar samtidigt behöver man ju inte låna till
Hur menar du ?
Att man e rik för de ?
Njaaa, jag är en alldeles för omaterialistisk och pengakåt person för att vara rik, jag hittar alltid på massor med saker helatiden som resulterar i att pengarna försvinner![]()
Men jag Lever väldigt mycket, och vill göra saker som tyvärr ofta resulterar i att pengar går åt...
Ja, och du behöver inte låna till det. Lägg på topp- och bottenlån, billån och
övrigt driftskostnader så ska vi hur mycket du har kvar att göra saker för
hela tiden.
phloam skrev:Men är det inte rätt uppenbart att det varken är ljudkvaliteten, eller rummet, eller inspelningarna det är fel på - det är sättet att lyssna på som är haken. Och det är ju inte felen i sig som triggar detta sätt att lyssna utan något annat som gör att du fokuserar på dem när du börjar lyssna. Frågan är vad.
Jag tror att förklaring ligger på det psykologiska planet, speciellt då det verkar vara något som drabbar många med helt olika anläggningar/förutsättningar.
Ska man lyssna på musik så kanske man bör gå in med rätt "mindset" eller liknande från början. Hur underlättar anläggningen och/eller miljön att man hamnar i rätt sinnesstämning?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster