Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:hur reder man ut detta...
är det nån som bryr sig att ta reda på hur jämförelseobjekten egentligen ska stå för att prestera optimalt?
Jocke skrev:Visst är det mycket roligare om vi inte alla tycker lika?
Jocke skrev:Rummet tillmäts stor betydelse - personlig smak spelar stor roll för subjektiva upplevelser... Visst är det mycket roligare om vi inte alla tycker lika?
Nattlorden skrev:Jocke skrev:Visst är det mycket roligare om vi inte alla tycker lika?
Utan att varken istämma eller säga emot - vad baserar du din åsikt på?
Jocke skrev:Nattlorden skrev:Jocke skrev:Visst är det mycket roligare om vi inte alla tycker lika?
Vad skulle vi skriva här för om alla tyckte lika?
Nattlorden skrev:Jocke skrev:Nattlorden skrev:Jocke skrev:Visst är det mycket roligare om vi inte alla tycker lika?
Okej... så att anledningen till att det finns bättre och sämre högtalare är alltså för att hålla faktiskt igång? Ok, då var det mysteriet löst....
Nattlorden skrev:Jocke skrev:Nattlorden skrev:Jocke skrev:Visst är det mycket roligare om vi inte alla tycker lika?
Okej... så att anledningen till att det finns bättre och sämre högtalare är alltså för att hålla faktiskt igång? Ok, då var det mysteriet löst....
Haha, jag tror ingen i GÖK känner sig det minsta påklankad, men du kanske helt missat vad GÖK är och vad man bedömmer. Men det är ju rätt OT i den här trådenGoldfinger skrev:Utan att klanka ned på GÖK som verkar vara en trevlig tillställning i sig.
MagnusÖstberg skrev:Haha, jag tror ingen i GÖK känner sig det minsta påklankad, men du kanske helt missat vad GÖK är och vad man bedömmer. Men det är ju rätt OT i den här trådenGoldfinger skrev:Utan att klanka ned på GÖK som verkar vara en trevlig tillställning i sig.
Goldfinger skrev:MagnusÖstberg skrev:Haha, jag tror ingen i GÖK känner sig det minsta påklankad, men du kanske helt missat vad GÖK är och vad man bedömmer. Men det är ju rätt OT i den här trådenGoldfinger skrev:Utan att klanka ned på GÖK som verkar vara en trevlig tillställning i sig.
Jag vet inte, Göka känner jag till iaf, och där har jag bedömts som god.
Nefilim skrev:Tänk om alla kunde placera sina högtalare efter tillverkarens rekommendationer, vilket jag inte alla gör. Detta borde det väl
göra de flesta högtalare bättre rättvisa.
Jag kan se bilder på uppställningar - framförallt från andra forum -
där högtalare av klass kan stå väldigt nära sido eller bakväggar.
Många vinklar heller inte in sina högtalare, utan de är riktade rakt fram.
Även om inte alla vill göra något åt sina rum rent akustiskt sett, vilket
jag kan ha förståelse för, så finns det ju ändå en del enkla trix
för att minimera rumspåverkan. Mattor, bokhyller osv..
Panelguy skrev:Jag vet uppriktigt sagt inte vilka forum eller vilka bilder du menar men att högtalarna skulle vara bättre placerade på det här forumet än på Euphonia (de andra har jag för dålig koll på) håller jag definitivt inte med om. Mattor och bokhyllor har nog de flesta medan de som kan tänka sig att svepa in rummet i stora tygstycken eller ställa upp rockwool-skivor längs väggarna är lätt räknade.
paa skrev:Panelguy skrev:Jag vet uppriktigt sagt inte vilka forum eller vilka bilder du menar men att högtalarna skulle vara bättre placerade på det här forumet än på Euphonia (de andra har jag för dålig koll på) håller jag definitivt inte med om. Mattor och bokhyllor har nog de flesta medan de som kan tänka sig att svepa in rummet i stora tygstycken eller ställa upp rockwool-skivor längs väggarna är lätt räknade.
Det är väl olika mode på olika forum. Draperier här, hålpaneler där, och veckad wellpapp nån annanstans.
Panelguy skrev:paa skrev:Panelguy skrev:Jag vet uppriktigt sagt inte vilka forum eller vilka bilder du menar men att högtalarna skulle vara bättre placerade på det här forumet än på Euphonia (de andra har jag för dålig koll på) håller jag definitivt inte med om. Mattor och bokhyllor har nog de flesta medan de som kan tänka sig att svepa in rummet i stora tygstycken eller ställa upp rockwool-skivor längs väggarna är lätt räknade.
Det är väl olika mode på olika forum. Draperier här, hålpaneler där, och veckad wellpapp nån annanstans.
Oavsett vilket krävs det att man är ungkarl eller har ett dedikerat lyssningsrum där man kan uggla helt allena
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster