iTube och ESL 63

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

iTube och ESL 63

Inläggav hifikg » 2012-02-29 22:45

Kvällens setup:

Packade upp min lilla rörförstärkare som jag införskaffade när jag var på väg in i hifisvängen igen, efter ett långt uppehåll. Den har stått nedpackad ett bra tag, men rör och Quad ska ju liksom gå hand i hand, så jag kände mig tvungen att testa och 2x13W är väl inte att förakta...

Bild

Hur det låter? Well, ljudbilden är stor, öppen och transparent, som vanligt med Quadarna, men ändå ganska mycket mindre än med NAD 208 som slutsteg. Började med en beskrivning av hur jag uppfattar ESL 63 vs OA 52, men den har urartat till fem långa sidor, så det kommer istället att bli min medlemspresentation, har väl varit med här i 100 dagar nu...
Senast redigerad av hifikg 2012-02-29 22:48, redigerad totalt 1 gång.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: iTube och ESL 63

Inläggav PerStromgren » 2012-02-29 22:47

hifikg skrev:Hur det låter? Well, ljudbilden är stor, öppen och transparent, som vanligt med Quadarna, men ändå ganska mycket mindre än med NAD 208 som slutsteg. Började med en beskrivning av hur jag uppfattar ESL 63 vs OA 52, men den har urartat till fem långa sidor, så det kommer istället att bli min medlemspresentation, har väl varit med här i 100 dagar nu...

Spännande provlyssning! Fem sidor text är precis vad vi vill ha! Några bilder och du kommer att bli poppis!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: iTube och ESL 63

Inläggav hifikg » 2012-02-29 22:49

PerStromgren skrev:
hifikg skrev:Hur det låter? Well, ljudbilden är stor, öppen och transparent, som vanligt med Quadarna, men ändå ganska mycket mindre än med NAD 208 som slutsteg. Började med en beskrivning av hur jag uppfattar ESL 63 vs OA 52, men den har urartat till fem långa sidor, så det kommer istället att bli min medlemspresentation, har väl varit med här i 100 dagar nu...

Spännande provlyssning! Fem sidor text är precis vad vi vill ha! Några bilder och du kommer att bli poppis!

Och jag som funderade på att göra en kortversion för att bespara er *s*

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2012-02-29 23:04

Märklig bild. Är cowboyhatten i användbar storlek?
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-02-29 23:09

Ragnwald skrev:Märklig bild. Är cowboyhatten i användbar storlek?

Oh yes, den används som rekvisita vid en del plåtningar. Mitt lyssningsrum är egentligen en fotostudio... eller om det är min studio som egentligen är ett lyssningsrum numera...

Stubben som ligger på golvet fungerar som en excellent absorbent, eller som sittplats när jag sitter BAKOM högtalarna och lyssnar.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-03-01 00:13

Det är väl den inlagda stora rörförstärkaren, som inte har en användbar storlek!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-03-01 02:06

paa skrev:Det är väl den inlagda stora rörförstärkaren, som inte har en användbar storlek!

Precis. Den blev lite liten i bilden (egentligen var det den jag fotade ikväll, den ska ut på Blocket vid tillfälle), så jag lade in en förstoring när jag ändå höll på. Antog att det skulle vara uppenbart och inte förvirra begåvade medlemmar på faktiskt ;-)

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2012-03-01 02:13

hifikg skrev:

Oh yes, den används som rekvisita vid en del plåtningar. Mitt lyssningsrum är egentligen en fotostudio... eller om det är min studio som egentligen är ett lyssningsrum numera...

Har du ingen björnfäll i studion?
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-03-01 02:27

pLudio skrev:
hifikg skrev:

Har du ingen björnfäll i studion?

Det kan nog hända. Studion består av flera rum, rekvisitan finns i de andra utrymmena egentligen, fast en o annan pryl tenderar att stanna kvar då och då. Sugen på att bli fotad? Liggande på en björnfäll? Inlindad i kabel från v d Hul?

Återgå till Generellt om hifi