Moderator: Redaktörer
ErikAndersson skrev:Vissa medlemmar här på forumet har FAKTISKT rätt. Så mycket motkoppling som möjligt är jam-jam. Jag har nu motkopplat mina förstärkare 120Db! Resultatet är förbluffande: Inget brus,inget brum samt inget ljud. Allt är tyst! Ytterliggare en fördel är att förstärkarna inte kan återge dansbandsmusik! De ni grabbar!![]()
![]()
![]()
ErikAndersson skrev:Resultatet är förbluffande: Inget brus,inget brum samt inget ljud. Allt är tyst!
Flint skrev:ErikAndersson
Jag tror att du i smyg sänder reklamradio. Med 120dB motkoppling är risken stor att demojazzen och den numera dynamikkrympta soppan som kallas musik hamnar på FM-bandet och i grannens klockradio istället. Det lär kvittra fint runt slutrören.
petersteindl skrev:Jag har nu gjort en specialkabel mellan CD-spelare och högtalare. Det finurliga är att koppararenan inte är konstant genom kabeln. Arean ökas från CD-spelaren till högtalaren och då uppnås lämplig mängd drivelektroner som reglerar hastigheten på konen. För att ställa in rätt nivå så har jag uppfunnit en lösning med ett kopparbläck som slider som kortsluter kabelns konicitet i högtalaränden. Då kan man reglera lämpligt areaslut och på så sätt få korrekt och transparent volym på tonerna. Sträjt wire with gäjn. Nu återstår att göra lösningen wireless genom att rikta elektronflödet i luften.
ErikAndersson skrev:Flint skrev:ErikAndersson
Jag tror att du i smyg sänder reklamradio. Med 120dB motkoppling är risken stor att demojazzen och den numera dynamikkrympta soppan som kallas musik hamnar på FM-bandet och i grannens klockradio istället. Det lär kvittra fint runt slutrören.
Grannen har ingen klockradio, det vet jag säkert.
Jax skrev:Jag har upptäckt att vacuum är olinjärt. Det gav mig en idé att prova att fylla elektronrören med något annat än vacuum. För exakt ett år sedan kom jag fram till att diväteoxidgas gjorde rören helt linjära. Jag har hållt det hemligt tills nu då alla patent är klara.
En fördel jag upptäckte idag är att dessa rör inte påverkas av motkoppling. Man kan således köra med som utan och få samma resultat. Därmed bör debatten om motkopplingens vara eller icke vara komma till vägens slut.
Flint skrev:Ja, förutsatt att vi kan enas om den rätta definitionen på/för begreppet "vägens slut".
ErikAndersson skrev:petersteindl skrev:Jag har nu gjort en specialkabel mellan CD-spelare och högtalare. Det finurliga är att koppararenan inte är konstant genom kabeln. Arean ökas från CD-spelaren till högtalaren och då uppnås lämplig mängd drivelektroner som reglerar hastigheten på konen. För att ställa in rätt nivå så har jag uppfunnit en lösning med ett kopparbläck som slider som kortsluter kabelns konicitet i högtalaränden. Då kan man reglera lämpligt areaslut och på så sätt få korrekt och transparent volym på tonerna. Sträjt wire with gäjn. Nu återstår att göra lösningen wireless genom att rikta elektronflödet i luften.
Du får fel tryffelkonstant som du tänker,dessutom ökar intraktionsdisten
petersteindl skrev:ErikAndersson skrev:petersteindl skrev:Jag har nu gjort en specialkabel mellan CD-spelare och högtalare. Det finurliga är att koppararenan inte är konstant genom kabeln. Arean ökas från CD-spelaren till högtalaren och då uppnås lämplig mängd drivelektroner som reglerar hastigheten på konen. För att ställa in rätt nivå så har jag uppfunnit en lösning med ett kopparbläck som slider som kortsluter kabelns konicitet i högtalaränden. Då kan man reglera lämpligt areaslut och på så sätt få korrekt och transparent volym på tonerna. Sträjt wire with gäjn. Nu återstår att göra lösningen wireless genom att rikta elektronflödet i luften.
Du får fel tryffelkonstant som du tänker,dessutom ökar intraktionsdisten
Tryffelkonstanten kan man motkoppla till rätt värde. Interaktionsdisten nollar man med framkoppling. Det blir jättebra och dessutom tar framkopplingen och tillbakakopplingen ut varandra.
Flint skrev:Dansbandsmusik är 100% dist i alla tänkbara former. Både mentalt sett och rent tekniskt. Dock bra att spela för att utvärdera hur dåligt och erbarmligt segt en anläggning kan låta.
ErikAndersson skrev:Flint skrev:Dansbandsmusik är 100% dist i alla tänkbara former. Både mentalt sett och rent tekniskt. Dock bra att spela för att utvärdera hur dåligt och erbarmligt segt en anläggning kan låta.
Dansbands "musik" är jättebra vid utställningar och mässor när man önskar tömma rummet. När jag ordnade mässan på Piperska muren för länge sedan hade jag för detta ändamål inköpt Bröderna Djup, men tyvärr så fegade jag.
petersteindl skrev:ErikAndersson skrev:Flint skrev:Dansbandsmusik är 100% dist i alla tänkbara former. Både mentalt sett och rent tekniskt. Dock bra att spela för att utvärdera hur dåligt och erbarmligt segt en anläggning kan låta.
Dansbands "musik" är jättebra vid utställningar och mässor när man önskar tömma rummet. När jag ordnade mässan på Piperska muren för länge sedan hade jag för detta ändamål inköpt Bröderna Djup, men tyvärr så fegade jag.
Eller också kör man några av Stig Carlssons skräckexempel på free improvised jazz eller varför inte lite Allan Petterssons symfoni de döda på torget
ErikAndersson skrev:Flint skrev:Dansbandsmusik är 100% dist i alla tänkbara former. Både mentalt sett och rent tekniskt. Dock bra att spela för att utvärdera hur dåligt och erbarmligt segt en anläggning kan låta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster