Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Varför är det så gubbigt på HiFi-mässor?
reklam skrev:Johan_Lindroos skrev:Varför är det så gubbigt på HiFi-mässor?
Dålig marknadsföring och att det ofta är hemskt fula saker som visas upp...
Mayro skrev:Jag har enbart hållt en visning för öppen ridå. Och som Johan L säger så vet man inget innan mer än måtten UNGEFÄR..
Vi hade visningen på stadshotelet i Umeå. Och rummet vi skulle haft blev DUBBELT så stort då vi var där mot bokat... Så kan det OCKSÅ gå.
Där stog man med audio Artistry Dvorak. Samt två AR VT 100 rörisar.
Vilket är rätt taniga grejor för 200 kvadrat eller vad det nu va rummet..
Showen är lite av "kontaktskapande" och inte säljande i första hand. Ibland även mellan kontakterhandlare o importörer....Eller nya importörer som vill köpa in saker till annat land.
Och till sist så får man se sina grejor i pressen. Så LÄSARE kan se man DELTAR...
drKvack skrev:reklam skrev:Johan_Lindroos skrev:Varför är det så gubbigt på HiFi-mässor?
Hur skulle en hajfaj-mässa marknadsföras så att flickorna blev intresserade? Fass-t pojkarna får inte skrämmas bort samtidigt förstås.
Nästa fråga blir förstås hur flickor tycker att hajfaj borde se ut.
drk
Slartibartfast skrev:drKvack skrev:reklam skrev:Johan_Lindroos skrev:Varför är det så gubbigt på HiFi-mässor?
Hur skulle en hajfaj-mässa marknadsföras så att flickorna blev intresserade? Fass-t pojkarna får inte skrämmas bort samtidigt förstås.
drk
Är inte frågan om varför de inte är där huruvida de godkänner utseendet på pojkarna som är där?(kanske var det som reklam menade...)
Mvh Jocke
Johan_Lindroos skrev:Bra att du kommenterade soundet. Jag håller med dig angående ljudbilden. Man ska egentligen inte alls sitta och lyssna så nära på A Capellorna. Men vad gör man då man har begränsad budget och/eller alla stora rum redan uthyrda... I och för sig hade vi ett mycket större lyssningsrum på Bossanovamässan i Luleå, då var åtminstone ljudbilden bättre, men där hade rummet olämpligt lång efterklangstid på grund av sin storlek och närmast totala avsaknad av absorption. Som väl var bestod halva släpkärran av aksutikreglerande prylar, men det räckte ändå inte. Men det blev klart bättre i alla fall. Om man jämför totalljudet från de två mässorna, så bedömer jag att det var bättre totalt sett på Bossanovamässan. Stort plus också för att många fler kunde lyssna samtidigt; fler stolar samt större "sweetspot". Och inte lika varmt i rummen heller. Plus också för att det var en mindre mässa (mer prat med människorna) och leverantörerna hade skoj tillsammans. Mycket kul ocks med de besökare som satt i länge och lkyssnade och kom tillbaks flera gånger. Vissa satt totalt flera timmar och lyssnade! Kanske någon som läser detta var där?
Lyllos dig!PekkaJohansson skrev:Jag har hittat flickorna! De finns på Stockholms Jazzfestival på Skeppsholmen den här veckan - så även min, som släpade dit mig...
Med vänlig hälsning
Pekka
drKvack skrev:reklam skrev:Johan_Lindroos skrev:Varför är det så gubbigt på HiFi-mässor?
drk
reklam skrev:Sen gäller det att jobba på att skapa lite kring arrangemanget som lockar. Varför inte kombinera med något annat? Något annat som stimulerar sinnena?
Style skrev:reklam skrev:Sen gäller det att jobba på att skapa lite kring arrangemanget som lockar. Varför inte kombinera med något annat? Något annat som stimulerar sinnena?
jag tror att lite strip-tease skulle minska gubbigheten
Style skrev:reklam skrev:Sen gäller det att jobba på att skapa lite kring arrangemanget som lockar. Varför inte kombinera med något annat? Något annat som stimulerar sinnena?
jag tror att lite strip-tease skulle minska gubbigheten
Johan_Lindroos skrev:Ursprungliga trådämnet är att det är "gubbig" stämning på hifimässor.
Men man nu är det ju ett sidospår om att det är lite kvinnor som besöker, så då kan man ju diskutera det också om man vill.
reklam skrev:Nu var det mer typ chokladprovning eller vinprovning som drar en massa kvinnor men knappt några män. Det skulle bli en win win situation.
E skrev:reklam skrev:Nu var det mer typ chokladprovning eller vinprovning som drar en massa kvinnor men knappt några män. Det skulle bli en win win situation.
Finns inte risk att folk då i ännu större utsträckning riskerar att se
på HiFi så som "var och en tycker som den vill - det finns inget rätt
och fel"? Det vore väl inte helt optimalt...
Vin och choklad däremot, finns det väl inga rätt och fel bland... Man
kan ju föredra Mjölkchoklad framför någon lite "chokladigare"
variant, som Svante (gör)!![]()
Mvh E*
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 29 gäster