Eller ett par som är mer pungtformiga i sin återgivning,alltså har mindre ljudbild
Vad tycker ni?
Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Så här går jag till väga när jag testar..Länk med bilder och text...[url]http://www.minhembio.com/sollerön/325812/[/url]
Bill50x skrev:zapanasta skrev:Så här går jag till väga när jag testar..Länk med bilder och text...[url]http://www.minhembio.com/sollerön/325812/[/url]
Problemet med din testuppställning är att kanske ingen av högtalarna står på sin bästa position, eller bara det ena paret. Då blir inga jämförelser rättvisa. Ibland kan ju faktiskt en flytt på ett par centimeter göra stor skillnad.
/ B
zapanasta skrev:Vad är att föredra egentligen? Ett par högtalare som sprider ljudet så det i bland låter som typ stereowide som fanns på gamla bergsprängare..
Eller ett par som är mer pungtformiga i sin återgivning,alltså har mindre ljudbild![]()
Vad tycker ni?
MagnusÖstberg skrev:Det där blir inget bra för någon
Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Det där blir inget bra för någon
Kan du utveckla detta?
/ B
Problemet med din testuppställning är att kanske ingen av högtalarna står på sin bästa position
Almen skrev:Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Det där blir inget bra för någon
Kan du utveckla detta?
/ BProblemet med din testuppställning är att kanske ingen av högtalarna står på sin bästa position
Som jag skrev tidigare så brukar jag prova olika placeringar osv,allt för att utesluta misstag
zapanasta skrev:Vad är att föredra egentligen? Ett par högtalare som sprider ljudet så det i bland låter som typ stereowide som fanns på gamla bergsprängare..
Eller ett par som är mer pungtformiga i sin återgivning,alltså har mindre ljudbild![]()
Vad tycker ni?
phon skrev:zapanasta skrev:Vad är att föredra egentligen? Ett par högtalare som sprider ljudet så det i bland låter som typ stereowide som fanns på gamla bergsprängare..
Vad tycker ni?
Har du testmusik där du säkert vet hur stor den inspelade ljudbilden är?
Jag menar, så du har något att referera till, och inte bara väljer en konstlad stor eller liten ljudbild som högtalarna skapar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster