Anläggningen min är tämligen standard här och den består av ett par piP kopplade till en Denon AVR2105 och en ShengYa (Vincent) CD-S3.
Efter ett par-tre timmar med hårdrock så kastar tjejen i sin gamla E-Type skiva och vad händer?! Efter ett par låtar så kommer hon upp från källaren/musikrummet och säger att det luktar konstigt; typ varm elektronik. Efter en liten stund kommer det fram att det är från förstärkaren och att det kom en rökpuff från den också.
Förstärkaren är rätt så varm, så jag låter den svalna ett par minuter och kollar alla sladdar så de är rätt monterade innan jag trycker igång den igen. Det blixtrar till innuti chassit och stärkaren slår ifrån igen, blinkar rött gör den också. Har provat idag att starta den utan kablar i, men det poffade bara till och kom en liten röksignal från den.
Jaha, bara att skicka den två veckor gamla förstärkaren på service då tänker jag och plockar fram min gamla NAD.
Men till min fasa upptäcker jag att ena piP´en har försökt att spotta ur sig baselemetet!!!
Jag tror jag dööööör!!! 100mil tur-och-retur till Täby och ett par tusenlappar fattigare!
Vad göra?!? Garantin täcker inte sådana skador eller?
Eller kan elementet ha havererat och sedan bränt förstärkaren? Nä?!?!
M.v.h. Jimmy