Något har hänt med mina högtalare!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Något har hänt med mina högtalare!

Inläggav matså » 2005-08-10 01:00

Idag när jag var ensam hemma, så kom funderingarna upp att byta högtalare. Satte samtidigt på Eric Claptons dvdaudio skiva Reptile, och sa till mig själv. Ja ja men tyst nu för nu svänger o vilket ös och härligt ljud. Nästa var The coors dvd live i London. Samma sak här.

Det konstiga är att det känns som någon har tagit bort mina Ego 515 (Audio pro) och satt ditt några andra bättre, eller så har någon byttat mina öron 8O

Men vem bryr sig, jag är nu en nöjd lyssnare som njuter av musik och film. Uppgraderingen får vänta ett tag. :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2005-08-10 23:00

Kan det vara som så att dem börjar bli inspelade eller har vaxproppen lossnat?
Billig uppgradering var det iallafall.

mvh

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-08-10 23:37

Ja, det där har väl alla varit med om. Helt plötsligt låter det jättebra eller jättedåligt utan rimlig förklaring. Min tolkning av det är att vi har såna där perioder inbyggt i våra små audiofilhjärnor.

Andra kanske börjar undra om flytten av kabeln i vid senaste städningen är orsaken, eller kanske laddningen av nya uranstavar i Ringhals. Det är just därför som jag brukar ropa på blindtest, sadistisk konfidens och vetenskaplighet när det ska lyssnas och förmedlas till andra om kabellyftning låter bra eller inte. 8)

Men när det drabbar som det har drabbat dig är det ju bara att mysa och vara glad så länge det sitter i. :D
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Återgå till Generellt om hifi