Alexi skrev:För mig känns det som det blir rätt mycket jobb om man ska scanna in ett hundratal nummer.
Anlita svart arbetskraft.
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Alexi skrev:För mig känns det som det blir rätt mycket jobb om man ska scanna in ett hundratal nummer.
Anlita svart arbetskraft.
Alexi skrev:Vad innebär "förbereder materialet"?Harryup skrev:Om vår scanner funkar och någon förbereder materialet har jag inga problem med att lägga lite tid i sommar på att scanna lite nummer om LTS vill.
mvh/Harryup
Hur hanterar man tidningssidor, det är ofta en typ A3 storlek med exempelvis sidan 12 och 33 på ena sidan arket och sidan 11 och 34 på andra sidan. Hur får man sidorna att komma i rätt följd enkelt?
För mig känns det som det blir rätt mycket jobb om man ska scanna in ett hundratal nummer.
Alexi skrev:Vad innebär "förbereder materialet"?Harryup skrev:Om vår scanner funkar och någon förbereder materialet har jag inga problem med att lägga lite tid i sommar på att scanna lite nummer om LTS vill.
mvh/Harryup
Hur hanterar man tidningssidor, det är ofta en typ A3 storlek med exempelvis sidan 12 och 33 på ena sidan arket och sidan 11 och 34 på andra sidan. Hur får man sidorna att komma i rätt följd enkelt?
För mig känns det som det blir rätt mycket jobb om man ska scanna in ett hundratal nummer.
mvh/Harryup
IngOehman skrev:Många företag som skannar in material "offrar" tidningen ifråga genom att skära bort ryggen och sen skanna alla lösblad.
Tror det finns mycket att vinna på en sådan metod om man har en lite mera avancerad scanner.
Bill50x skrev:IngOehman skrev:Många företag som skannar in material "offrar" tidningen ifråga genom att skära bort ryggen och sen skanna alla lösblad.
Tror det finns mycket att vinna på en sådan metod om man har en lite mera avancerad scanner.
Någon sådan skanner har inte jag, däremot har jag ett arbete där jag kan pyssla med sådant parallellt medan jag gör annat. Precis som när jag rippade alla mina CD till hårddisk
/ B
RogerGustavsson skrev:Vilket nummer var det?
lennartj skrev:Tack för klargörandet, Ingvar!
Finns MoLT-utgåvan benämnd Hösten 1989 Årgång 30 att beställa (den med Dual CS5000-modden)?
Det var något rackarspel 1988/89 då man tog bort numreringen, troligen för att mörka att man två år i rad inte klarade att producera 4 utgåvor per år, som bl.a. var postens minimikrav för att ge rabatt på portot för ideella föreningars medlemstidningar.
Som bonus var det en artikel om Bo Hansson i tidningen till min stora förtjusning.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 29 gäster