Bheringers DJ mixrar

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Melker

Bheringers DJ mixrar

Inläggav Melker » 2003-08-05 11:53

Har någon några erfarenheter av dem. de verkar ju misstänkt billiga. jag tänker framförallt på den nya serien som ser ut precis som pioneers mixrar.

Melker

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2003-08-05 12:25

Behringer är ett märke som lever på att göra billiga "kopior", så självklart finns det endel billiga komponenter i dom.
Enligt mig är dom definitivt prisvärda.
Dom som har åsikter om Behringer brukar oftast falla i två grupper:
Människor som har ägt/äger Behringer produkter och älskar dom.
Människor som aldrig skulle kunna tänka sig att köpa en Behringer produkt för dom är billiga kopior.
Det är dom som hörs mest iaf :)

Användarvisningsbild
Melker

Inläggav Melker » 2003-08-05 14:28

Det låter ju onekligen bra. Polarn har en liten behringer i sin hemstudio men bara för att den e OK så behöver det ju inte betyda att DJ-mixrarna är bra. Men nu så verkar det som om man skulle våga köpa en i allafall. Det som jag undrar mest är om Phono/RIAA förstärkningen är OK då min JB system Beat4 mixer låter skit med vinyl men OK med linje nivå dock (ja OK inte superbra)

Användarvisningsbild
neriks

Inläggav neriks » 2003-08-05 17:23

Melker,

Jag håller med Alexi ... Behringer är riktigt prisvärda! Jag äger dock ingen Behringer-pryl själv men jag har provat en del av Behringer's mixerbord. Enligt min erfarenheter så håller de hyffsat bra kvalitét och till ett väldigt attraktivt pris :)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2003-08-05 20:01

Har pysslat en del med Behringers radiomixerbord, mycket bra ljud och ett litet behändigt format. Det enda som inte funkat så bra är att PFL-knappar och liknande har börjat ge sig, men det orsakas antagligen av smuts.

Deras DJ-mixrar är på min vill-ha-lista! Mycket eleganta och små. Mycket snygga kill-switchar på dess framsida som fjädrar åt ena hållet, stannar kvar åt andra. Hela mixern kan vara lite väl plastig och kanske inte tål lika mycket stryk man kan fövänta sig. Men ljudet är riktigt mumma!
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2003-11-23 17:41

Vee-Eight skrev:Har pysslat en del med Behringers radiomixerbord, mycket bra ljud och ett litet behändigt format. Det enda som inte funkat så bra är att PFL-knappar och liknande har börjat ge sig, men det orsakas antagligen av smuts.

Deras DJ-mixrar är på min vill-ha-lista! Mycket eleganta och små. Mycket snygga kill-switchar på dess framsida som fjädrar åt ena hållet, stannar kvar åt andra. Hela mixern kan vara lite väl plastig och kanske inte tål lika mycket stryk man kan fövänta sig. Men ljudet är riktigt mumma!

Behringers produkter brusar, framför allt mixerborden, enligt mina erfarenheter. PFL-knappar och liknande håller låg kvalitet, och går sönder.

Behringers radiomixerbord, vad är det för modellbeteckning du tänker på då?

Återgå till Generellt om hifi