REQ: Bilder på IÖ:s demo rum

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

REQ: Bilder på IÖ:s demo rum

Inläggav AndreasArvidsson » 2005-09-04 16:04

Skulle uppskatta om Ingvar eller om nån annan som råkar ha lite bilder skulle kunna skicka lite bilder på hans demo rum. Skule vara roligt att se hur kan gjort för att få så bra akustik i rummet som möjligt.
Ni får gärna poosta lite andra bilder på grymma musikrum om ni känner för det

planetaryice

Inläggav planetaryice » 2005-09-04 16:28

Jag skulle också vilja se hur detta mycket omtalade rum ser ut.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-09-04 16:56

Har bara lite granna, men det är del av carlsson illuminati-resans reportage. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
labrat

Inläggav labrat » 2005-09-04 17:34

Finns 1-2 bilder i Mayros resetråd på hififorum.nu. Däremot är de nog inte så avslöjande, om jag inte minns helt fel var det enda man såg lite högtalare och något rött draperi.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-09-04 17:48

labrat skrev:Finns 1-2 bilder i Mayros resetråd på hififorum.nu. Däremot är de nog inte så avslöjande, om jag inte minns helt fel var det enda man såg lite högtalare och något rött draperi.

det är ungefär vad man ser från lyssningsplats :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2005-09-04 17:49

Vill minnas att Öhman inte gärna skyltar med sitt rum. Han har tidigare i någon tråd sagt att det inte är så mycket gjort i det rummet utan han vill visa hur resultatet blir vid relativt små insatser av akustikreglering. Tjock matta på golvet är det, taket är bräder omlott, några små skumabsorbenter, draperier här och där och så har han tydligen en basabsorbent under bakersta lyssningsraden. Före ombyggnaden var det väl ännu mindre reglering vad jag kan minnas från mitt besök. Matta och draperier är vad kommer ihåg och att det var överbelamrat med prylar...

Återgå till Generellt om hifi