Bakgrund
Så här är det. Jag gillar mina Larsen 4:or mycket, men dels tvingas jag placera dem eländigt och dels blir sonen större och mer intresserad av dem. Jag tänkte rädda dem undan en undan en ond och bråd död när de fortfarande är i nyskick - sälja dem alltså. Med tanke på det ovan skrivna vill jag ge mig på vägghängda små rackare. Jag har redan kärat ner mig i Cambridge Audios små kuber Min 10 som jag tycker låter riktigt trevligt.
Hemmajönsig variant av "line array?
Nu till saken. För att ersätta mina Larsen sneglar jag på att köpa två par Cambridge Min 20 (se nedan) och koppla två till höger respektive vänster kanal, i serie eller parallellt alltså.
Tänk två av dessa hängandes i rad, vertikalt, på höger och vänster sida.
Frequency Response: 130Hz-20kHz
Drive units: 2 x 2.25" BMR (någon häftig bredbandsvariant)
Dimensions (H x W x D): 154 x78 x 85mm
Jag antar att detta kan betraktas som någon typ av hemmajönsig minivariant av "line array", men jag är ändå sugen!
Frågor
Hur idiotiskt är detta?
Kommer jag drabbas av problematisk utsläckning på jobbiga ställen?
Andra problem?
Eller är det i själva verket potentiellt bra med utsläckning för att slippa bökiga reflexer?
Andra fördelar?
Helt enkelt superhäftigt?
Tack!
Ix
Tre PS till detta:
1. Vi struntar i kostnad och ev vettigare alternativ just för tillfället.
2. Har även tänkt att kompletter med 1-2 subwoofers, men det är en separat fråga.
3. Gjorde mitt bästa för att fatta själv. Letade till och med upp min gamla lärobok i Elektroakustik, men nä... jag var ingen stjärna då och det har inte blivit bättre sen dess, tyvärr...