Moderator: Redaktörer
lennartj skrev:Med äggmannens inlägg som bakgrund förvånar det mig att Stig Carlsson kunde låta Sonab OD11 producaras med ett ensamt MT20 diskantelement.
De har nästan alltid varit sönderspelade på de orenoverade par jag kommit över.
petersteindl skrev:lennartj skrev:Med äggmannens inlägg som bakgrund förvånar det mig att Stig Carlsson kunde låta Sonab OD11 producaras med ett ensamt MT20 diskantelement.
Kom det något ljud ur de sönderspelade MT20?
Mvh
Peter
Mina är helt silkeslena i diskantenlennartj skrev:Med äggmannens inlägg som bakgrund förvånar det mig att Stig Carlsson kunde låta Sonab OD11 producaras med ett ensamt MT20 diskantelement.
Vad har du för högtalarmaskin?Objektivisten skrev:Eller är den alltid defekt eller hel?
_Fredrik_ skrev:Vad har du för högtalarmaskin?Objektivisten skrev:Eller är den alltid defekt eller hel?

_Fredrik_ skrev:Det finns överbelastningsskydd i min högtalareDom är dessutom gjorda i järn och kan inte gå sönder.
bassman skrev:Mina piP är för hårt spelade och låter inte som dom ska, dom fick stryk av Yello och basmodulerna var tyvärr inte på.
KNAK sa det när baskonen vändes avig, nu har dom ett lätt kazoo-igt sound i röstregister.
Dom får nya element inom kort..
Iqbad skrev:bassman skrev:Mina piP är för hårt spelade och låter inte som dom ska, dom fick stryk av Yello och basmodulerna var tyvärr inte på.
KNAK sa det när baskonen vändes avig, nu har dom ett lätt kazoo-igt sound i röstregister.
Dom får nya element inom kort..
Jag gjorde nåt liknande och tog ett par piP till ny dimensioner en gång genom att köra 230VAC ut från ett defekt förstærkare. De gav först en fin 50Hz ton i c:a 10 sek, sedan sa det plopp och en något frän doft spred sig i lägenheten. Sen råkade jag göra om det en gång till när jag tillslut hade köpt ersättningselement. Jag borde får mängdrabatt eller nåt..
Användare som besöker denna kategori: doppler och 15 gäster