JonasW skrev:Ska det lämnas okonstlat så är ju en frekvensgång som är hyfsat rak att föredra. Sen m man vill boosta i botten är väl mer en smaksak.
Hur xt32 fungerar i rum som inte är fyrkantiga/rektangulära med ovanliga takformer vet jag ej. Skulle tro att du inte har hört så många sådana rum heller (med xt32). Men i MITT rum för hundraelfte gången så är det bättre med och ingen annan har föredragit motsatsen. Det får du helt enkelt acceptera.
Varför skulle folk från forumet behöva klaga på din återgivning? Det är dock inget som säger att det inte skulle låta ÄNNU bättre med xt32. Det vet ju inte du heller då du inte testat, eller hur?
Jag kan också tycka att det blirnlite väl platt i lägsta registret med rak frekvensgång, så jag boostar ett par dB längst ned. Smaksak och man är ju inte låst till en rak frekvensgång bara för för att man korrigerat fel i frekvensgången i mellanregister och diskanten, eller hur?
Sluta vara så negativ och såga saker innan du lyssnat på dom själv. Du kan ju inte säga att min återgivning är bättre utan Audessy än med då du inte varit här.
Men efter att ha diskuterat saker med dig förr så vet jag ju att det egentligen är lönlöst. Du skulle aldrig erkänna att du kanske uttalat dig fel
Så jag lägger ned denna diskussion med dig och så kan vi komma överens om att vi inte är överens
Du får inte ta illa upp men är du inte en sådan som bara vill ha hejar rop och vill inte ha något negativt skrivet .
hur ser det ut när du mäter med annat program hur ser kurvorna ut det är det som är intressant!!!
För ser man hur hyllnings kören till aúdysey se ut så brukar det vara riktigt dåliga rum ur akustisk synpunkt
Och sen kan min anläggning förmedla ljud inom en ganska rak kurva.
Sen vid håller jag fortfarande att audyssey är rent skit då dom inte låter ägaren att göra dom inställningar som ägaren vill ha utan man måste förlita sig på ett program som är låst i sina inställningar .
Men tur är väl att Emotiva kommer med Tact och då åker allt vad audysey ut.