fbk skrev:Jag anser att det är mycket dåligt med språkpoliser, då det finns folk som har problem med stavning pga olika orsaker bla dysleksi som faktiskt är ett handikapp. Så dessa språkpoliser är inte det minsta trevliga i sin jakt på att tracka ner på folk.
Om det nu är så viktigt att kunna stava rätt, så kanske man ska skriva in det i stadgarna för forumet att det är ett krav för att få medlemskap här.
Ursäkta, men det där är i mig bestämda uppfattning... *harklar mig*...totalt skitsnack!
Det har aldrig trackats på folk över deras felstavande, däremot har det olyckligtvis misstolkats så emellanåt. Däremot kommer man inte undan med att skriva innehållsmässigt (=ej stavningsmässigt) dålig och otydlig svenska så enkelt. Det är faktiskt.se en respektfråga att behandla folk lika och de flesta som har handikapp brukar inte vilja särbehandlas pga det. Så här är vi så pass vänliga att vi inte daltar. Däremot skulle vi aldrig hoppa på dem pga felstavningar.... det är ju sällan svårt att läsa... och ett gott innehåll i en post går ju aldrig förlora pga det.