Morello skrev:Can you please take that in english?
Här år det på "svenskt"
Skulle ha velat höra vad "fusk balanserad" verkligen är jag.
Det är säkert att bidrar till detta begrepp omfattar de fall där jag har monterat en balanserande transformator på utgången, och kallade det "fuskbalanseert"
Dessa "krav" som att kalla det "äkta balanserad", sedan all elektronik som bearbetar signalen vara balanserade. Kalla det symmetriskt genom slutsteget.
Låt oss titta på varför proffsen använder XLR och balanserad signal-teknik.
Det är egentligen mycket enkelt. Genom att skicka signaler via kabel till två trådar i en gemensam skärm med motsatt fas, kommer det att vara vid mottagandet av denna signal avlägsna utstrålade buller när sedan omvandlar signalen till singleended eller obalanserad. Detta görs antingen genom elektroniken, eller genom en balanserande transformator.
Det bör noteras att tidigare transformatorerna vanligaste, medan dagens alltmer bättre och bättre elektronik att göra det här jobbet.
Den slutgiltiga fördelen transformatorn är att signalöverföringsledning (kabel) kan isoleras elektriskt från systemet. Detta har stora fördelar när det gäller utformningen av elektroniken att bearbeta signalerna.
Dessutom XLR-kontakter låsmekanism som håller kontakten ordentligt på plats även när vissa jerk i kablarna.
(Endast DIN har liknande låsning kontakter med en gängad ring som de hålls på plats)
När XLR har gått hem HiFi, så förmodligen detta främst med bild beslutsfattande.
Det är nära noll vinst med dessa kontakter över RCA eller DIN. Som regel kör obalanserade signaler för (kanske detta är "fusk balanserad"?) Men i vissa fall är det faktiskt balanserad.
Men med korta längder som vi talar om då en vanlig kabel med RCA eller DIN-kontakter på ändarna göra jobbet bra.
Man bör också överväga detta: För att balansera och "obalanserad" så signalerna får inte vara mindre än två transformatorer i serie med signalen. Med allt prat om hur mycket kabel skulle påverka ljudet i en anläggning, så du kan föreställa dig hur mycket mer, även en bra balans transformator tänkas påverka ljudet.
Så Hem Ljud, använde jag RCA eller DIN. Klart bästa kontakter att överföra våra signaler mellan enheter i HiFi våra anläggningar.
Se där ja Morello.
Den skräck i mig när jag ser vägen dit.
"Ve Absolut ingenting att göra med balanserad.
ALLA buller inducerad som är den raka "hem".
Om sådan utrustning görs i kommerielt Morello?