måla på SD-kuddar?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2012-12-08 13:46

Är det bara jag som tycker SD-fötter under högtalare färgar ljudet till det sämre? Har prövat med ett flertal högtalare på både klinkergolv samt parkettgolv. Dock aldrig Ino, men likväl Larsen som rekommenderar detta.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-08 14:19

Objektivisten skrev:Är det bara jag som tycker SD-fötter under högtalare färgar ljudet till det sämre?

Ja. Vi andra tycker att färgningarna utan SD-fötter i de fallen är trevligare än att bli av med dem.

:wink:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-12-08 14:52

Objektivisten skrev:Är det bara jag som tycker SD-fötter under högtalare färgar ljudet till det sämre? Har prövat med ett flertal högtalare på både klinkergolv samt parkettgolv. Dock aldrig Ino, men likväl Larsen som rekommenderar detta.

Ja, det är du ensam om att tycka. Richard kommer nog att hålla med dig, fast han lyssnar ju på musik...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2012-12-08 14:56

hifikg skrev:
Objektivisten skrev:Är det bara jag som tycker SD-fötter under högtalare färgar ljudet till det sämre? Har prövat med ett flertal högtalare på både klinkergolv samt parkettgolv. Dock aldrig Ino, men likväl Larsen som rekommenderar detta.

Ja, det är du ensam om att tycka. Richard kommer nog att hålla med dig, fast han lyssnar ju på musik...

Fast jag brukar lyssna på musik också. Ibland tal och ljudeffekter men där tror jag inte det spelar någon roll, eftersom det är helheten som blir lidande.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2012-12-08 18:05

Vad säger den för någe, den lille rackarn?
Den som vet mest, tror minst.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi