Ett steg tillbaka för skojs skull..

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
zapanasta

Ett steg tillbaka för skojs skull..

Inläggav zapanasta » 2013-01-02 11:17

Har ju inte haft delat system speciellt länge,handlar väl om ett par år bara..

Kopplade upp lite grejer på samma sätt som jag hade före delat system,har man lyssnat så här 8O

Nog för att 8071 lådorna har bra kapacitet i basen själva men mot det delade systemet är dom chanslösa på den fronten,skulle tro att basmodulerna går ca 10hz djupare i basen kanske men va mkt information som försvann i lägsta basen..

Sen blir resonanserna betydligt mer påtagliga härinne i alla fall om man kör fullregisterhögtalare,desto närmare mitten av rummet man flyttar högtalarna så blir problemen mindre.

Men man kan ju inte ställa fullregistrare hur som helst så fördelen med delat system är stor i alla fall om man har ett problemrum.

Ja det va kul att ta en tripp bakåt,för nu märkte jag med råge va mkt bättre det låter än för ett par år sen :D
Bild

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-01-02 12:01

kul test! jag brukar oxå testa grejjor fram och tillbaka, just toppar och subbar är inte alltid bäst här hemma, väldigt beroende på inspelning förstås men jag tycker ofta att subbarna levererar för mycket bas i mitt rum, vad har du för typ av delning mellan topp och subbar?
Bikinitider

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2013-01-02 12:06

80hz genom recivern..

Kopplade tillbaka nu,men vilken skillnad det är :)

I detta rum låter delat system väldigt mkt bättre,men antar att det kan variera också beroende på rummets beskaffenhet...

Återgå till Generellt om hifi