bensnake skrev:Jadå, du sköter dig fint. Jag tycker att du svarar utförligt och, som jag uppfattar det, från hjärtat (eller hjärnan).
Vad jag vill belysa är att man kan betrakta fysiska faktum och fenomen utifrån olika infallsvinklar och att det ena sättet inte per definition måste vara bättre än något annat.
Det finns ibland lite för mycket skitnödig von Oben-mentalitet bland vissa av medlemmarna här, ehuru några är avsevärt mycket mer skitnödiga än andra. Det är dock helt i sin ordning, så länge man är medveten om fenomenet och har förmågan att dra rimliga växlar utifrån det. Det är ju kul med dynamik...

Ja jag försöker att alltid svara så sanningsenligt som möjligt så det blir väl en kombination av hjärta och hjärna sas
Vad som är bäst är ju som jag alltid försöker poängtera subjektivt. Vad som sker rent fysikaliskt är dock en objektiv fråga.
Så man kan ju dela upp det i kanske två grupper av tillit när man pratar om HiFi. Dem som man vet kan fysiken och dem som man vet har samma smak som du. Bägge kan ju komma med värdefulla reflektioner vid planerade köp eller modifikationer fast på två olika basis.
Det jag har svårt för är när folk drar slutsatser angående fysiken med bristande kunskaper och vägrar ens reflektera över möjligheten att de kan ha fel. Då tappar de min tillit tämligen fort.
Men jag skulle aldrig säga till någon att deras subjektiva åsikt vore fel. Bara att jag inte nödvändigtvis håller med om den.
Hehe ja att folk har olika sätt att se på saker och ting och att utrycka sig är något man blir varse om ganska tidigt på detta forum. Lär man sig bara ta folk för dem de är så brukar man kan få givande dynamiska diskussioner