Moderator: Redaktörer
Vad tycker du om fotboll?Strmbrg skrev:Ja, lite ledande fråga kanske?
Eller åtminstone så kanske mitt val av frågeställning ger en viss hint om vad JAG SJÄLV tycker.
Egentligen - kom jag på nu efter att jag börjat skriva - så kan ni ju delge era synpunkter BÅDE på urvattningsgraden beträffande hifi som diskussionsämne och på urvattningsgraden beträffande hifi som intresse i sig.
Syftet med frågan?
Pja, att försöka se om det finns något samband mellan de - enligt mig - ganska tjatiga trådämnena och spänsten i hifi-intresset.
Syftet med att försöka se det sambandet då?
Pja, återigen för att stilla min nyfikenhet, och kanske även att fördriva lite tid med att läsa svar och kommentarer.
paa skrev:Vad tycker du om fotboll?Strmbrg skrev:Ja, lite ledande fråga kanske?
Eller åtminstone så kanske mitt val av frågeställning ger en viss hint om vad JAG SJÄLV tycker.
Egentligen - kom jag på nu efter att jag börjat skriva - så kan ni ju delge era synpunkter BÅDE på urvattningsgraden beträffande hifi som diskussionsämne och på urvattningsgraden beträffande hifi som intresse i sig.
Syftet med frågan?
Pja, att försöka se om det finns något samband mellan de - enligt mig - ganska tjatiga trådämnena och spänsten i hifi-intresset.
Syftet med att försöka se det sambandet då?
Pja, återigen för att stilla min nyfikenhet, och kanske även att fördriva lite tid med att läsa svar och kommentarer.
paa skrev:Vad tycker du om fotboll?
Strmbrg skrev:Hm?
Slog mig just en sak: (Mysko meningsbyggnad...)
Jag tycker inte att jag har lärt mig egentligen någonting.
Det kan ju tolkas dels som att jag är olärbar, dels som att det inte har funnits något att ta till sig i kunskapsväg.
Eller, visst har jag fått veta ett och annat kring hur saker hänger ihop när det gäller hifi och dess kringdiscipliner.
Men: Inte fasen har det bidragit till min nuvarande ljudanläggning, dess beståndsdelar, uppställning eller rum.
Inte ett skvatt, faktiskt.
Så, vad var syftet?..
Strmbrg skrev:Ja, alltså, jag kan inte bevisa detta, men jag upplever att jag INTE har lärt mig speciellt mycket SOM HAR HAFT NÅGON KONKRET inverkan på mitt ljud här hemma.
Visst har jag väl lärt mig vissa saker, men jag kan inte påstå att dessa lärdomar har varit till hjälp för att ernå en "bättre" musikupplevelse.
Men, det beror ju såklart på vad som är SYFTET med att lära sig saker.
Strmbrg skrev:Hm?
Slog mig just en sak: (Mysko meningsbyggnad...)
Jag tycker inte att jag har lärt mig egentligen någonting.
Det kan ju tolkas dels som att jag är olärbar, dels som att det inte har funnits något att ta till sig i kunskapsväg.
Eller, visst har jag fått veta ett och annat kring hur saker hänger ihop när det gäller hifi och dess kringdiscipliner.
Men: Inte fasen har det bidragit till min nuvarande ljudanläggning, dess beståndsdelar, uppställning eller rum.
Inte ett skvatt, faktiskt.
Så, vad var syftet?..
tvett skrev:Vi måste komma ihåg att hifi är en nördig prylhobby...
hifikg skrev:Ur lyssningssynpunkt har olika musiktips givit mig de största ljud- och musikupplevelserna under min tid på Faktiskt. Och så tipset från Per om att ett par ESL 63 behövde ett nytt hem.
Strmbrg skrev:hifikg skrev:Ur lyssningssynpunkt har olika musiktips givit mig de största ljud- och musikupplevelserna under min tid på Faktiskt. Och så tipset från Per om att ett par ESL 63 behövde ett nytt hem.
Har han sålt dem?
Eller du dina?
Strmbrg skrev:Ja, alltså, jag kan inte bevisa detta, men jag upplever att jag INTE har lärt mig speciellt mycket SOM HAR HAFT NÅGON KONKRET inverkan på mitt ljud här hemma.
Visst har jag väl lärt mig vissa saker, men jag kan inte påstå att dessa lärdomar har varit till hjälp för att ernå en "bättre" musikupplevelse.
Men, det beror ju såklart på vad som är SYFTET med att lära sig saker.
Max_Headroom skrev:...
Kopplingen mellan ljudkvalitet och musikupplevelse är ganska svag. I alla fall om man lyssnar på tillräckligt bra musik.
Så tydligen lyssnar du på bra musik där hemma.
Ragnwald skrev:roggaro skrev:ja, jag tycker det räcker med viss kvalité, rent kvantitativt
Snart är även du nedlusad med pryttlar.
Strmbrg skrev:Är "det här med hifi" är ett urvattnat ämne?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster