Jag har läst på forum i timtal för att försöka få en klar bild av exakt hur man ställer in vinkeln rätt, men måste säga att jag känner mig fortfarande osäker på om jag tänker rätt.
Det gäller en Pro-ject debut carbon med OM10 pickup, och det som medföljde i paketet var en "Two-Point cartridge Alignment Protractor" och den är väl som en liten linjal i sin storlek ungefär. Kan posta en bild om någon kan förklara hur man postar bilder här?
Som det låter så rör det sig om två punkter där den ena är märkt 130 och den andra 250. Såvitt jag kan se så ligger ju pickupen i linje med dessa och spårar inte åt fel håll såvitt jag kan se, men då är jag också som sagt fortfarande väldigt osäker på exakt vad jag letar efter, och för den sakens skulle hur jag ska göra de inställningar som krävs
Ja, med andra ord så är jag osäker på precis allt haha. Och inte blir jag mindre osäker när en så kallar "protractor" tycks kunna se ut lite hursomhelst. Undrar också om jag egentligen borde ha gjort detta innan jag ställde in nålvikt och antisakting? Men i mina öron så låter det bra och jag hör ingen distortion. Ändock låter det ju märkligt att det skulle vara rätt inställt från början, varför då ens skicka med en Protractor.
Om någon kunde ta sig tiden att förklara steg för steg hur det här går till så vore jag evigt tacksam.
Mycket frågor från min sida de senaste dagaran känner jag. Total nybörjare på det här med skivspelare.
[/img]