Moderator: Redaktörer
Panelguy skrev:Närfält funkar illa med stora paneler (och andra större system), sitter ca 4 meter ifrån mina MG3.7
Mindre högtalare fungerar däremot bra nearfield....så länge man inte hamnar nå´n meter ifrån förståss.
KarlXII skrev:KarlXII skrev:Just nu:
8,30.
Skattade avståndet med en rejäl moms igår och är nu nere på ca 3,5 meter. Detta är dock bara en gökrelaterad tempskatt.
KarlXII skrev:KarlXII skrev:Just nu:
8,30.
Skattade avståndet med en rejäl moms igår och är nu nere på ca 3,5 meter. Detta är dock bara en gökrelaterad tempskatt.
Vinylcalle skrev:Panelguy skrev:Närfält funkar illa med stora paneler (och andra större system), sitter ca 4 meter ifrån mina MG3.7
Mindre högtalare fungerar däremot bra nearfield....så länge man inte hamnar nå´n meter ifrån förståss.
Håller faktiskt inte med dig. Själv har jag (springer och hämtar måttband) 2,7 m till min MG1.6 och det fungerar utmärkt. Har en vän som har förmodligen ytterligare ett par dm kortare till sina Quad ESL-989 och dessa båda anläggningar är dom bästa jag hört.
MvH Carl
hifikg skrev:KarlXII skrev:KarlXII skrev:Just nu:
8,30.
Det var ett rejält ögonmåttsfel, har du firat något nyligen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 40 gäster