rehifi (repsam)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bluetrain

rehifi (repsam)

Inläggav bluetrain » 2013-02-12 14:01

Det var några år sedan jag var där sist men har alltid tyckt butiken varit trevlig och personalen har alltid bra och hjälpsamma. Kul att kolla på alla prylar och ibland har det hänt att man hittat något bra/prisvärt.

Var där nu i helgen och kände inte igen någon i butiken. Pratade med en äldre herre som visade sig ha en inte helt klockren attityd/bemötande så vi gick rätt fort därifrån. Tyvärr. Nu var detta inte tänkt för att klanka ner. Han kanske hade en dålig dag. Hans fru hade kanske lämnat honom. Han hade kanske fått dubbla parkeringsböter minuter innan vårt möte. Han kanske var förkyld. Ja mycket kan man ju bli bister på bara man vill så det kan vi lämna det därhän.

Vad jag funderade på, är det nya ägare, har de gamla startat upp något annat eller, någon som vet?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2013-02-12 14:06

Butikschefen är väl rätt aktiv medlem på forumet.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2013-02-12 14:10

Här finns en liten tråd i ämnet:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ght=repsam

8)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2013-02-12 14:18

Verkar vara rätt många inblandade/anställda, http://www.rehifi.se/personal-i-68.aspx

Användarvisningsbild
bluetrain

Inläggav bluetrain » 2013-02-12 14:41

Naqref skrev:Här finns en liten tråd i ämnet:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ght=repsam

8)

Tackar! Aha, okej, så de gick i konken och återuppstod... Mysteriet varför de bytte namn är nu som bortblåst! :) Tycker det är ett trevligt initiativ med beggad hifibutik. Vissa delar är dock nog lite överprisade medan det ibland går att hitta rena fynd, som det brukar vara överallt alltså. Ska försöka prata med någon annan nästa gång jag är där och förhoppningsvis bli av en annan uppfattning.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2013-02-12 23:57

bluetrain skrev: Vissa delar är dock nog lite överprisade medan det ibland går att hitta rena fynd, som det brukar vara överallt alltså.

Överprisade jämfört med vad?
Tänk om - tänk annorlunda

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-02-12 23:58

Jag tycker det är underbart att kunna spara 30% på nypris på en begagnad produkt! :roll:
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2013-02-13 00:27

Hej.

Jag spenderar ganska mycket tid för tillfället med att testa och i ordningsställa produkter.

Den som alltid befinner sig i butiken är Kenneth. I övrigt är även vår VD Ingemar ofta ute i butiken när han inte har tråkigt pappersarbete eller sitter och servar våra skivspelare.

Du får gärna skriva i ett PM till mig vem det var du inte uppfattade som "trevlig" så ska vi se vad jag kan göra åt det. Självklart ska alla få ett trevligt bemötande däremot är människor olika och man kanske inte alltid utstrålar det som man känner eller vill utstråla.

Vi försöker allt mer att inrikta oss på 2 kanals hifi av diverse anledningar, vi har också ett klart mer seriöst kvalitets tänk idag än vad som varit under tidigare ägare.

Köper man t.ex. en gammal vintage förstärkare/receiver hos oss så kommer samtliga lampor fungera, den kommer vara rengjord (så långt som är möjligt på rimlig tid) på insidan, utsidan är rengjord och upputsad samt att alla omkopplare och potentiometers m.m. är rengjord. Givetvis finns dock något undantag vilket beror på att det inte bedömts vara nödvändigt. Med andra ord är det bara att koppla in apparaten och spela på.

Givetvis kommer vi aldrig att bli en plats för folk som tänker göra stora ekonomiska fynd, det vore tjänstefel. Däremot ska man kunna göra en bra affär sett till produkten och servicen som ingår.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-02-13 00:28

tvett skrev:Jag tycker det är underbart att kunna spara 30% på nypris på en begagnad produkt! :roll:

30% är många kkr på ett par Focal Grande Utopia. 30% är väl bra om det är en ganska färsk och bara lätt begagnad produkt (om det inte gäller kablar). För äldre prylar kan 30% vara alldeles för lite rabatt och på andra kan t o m nypris vara ett fyndpris. Försök köpa mina OA-52-or för det jag betalade för dem så får du se ;-)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2013-02-13 00:29

tvett skrev:Jag tycker det är underbart att kunna spara 30% på nypris på en begagnad produkt! :roll:

Hej.

Detta är en gammal slogan som den förra ägaren skapade. Vi har just nu som mål att byta ut den då vi inte tycker den är varken bra eller begriplig själva.

MvH Carl butikschef på Skandinaviens största butik för begagnad hifi (vår nya slogan :D )
VD och ägare
www.rehifi.se

djimp

Inläggav djimp » 2013-02-13 01:22

Jag har handlat både i den fysiska butiken och har blivit mkt bra bemött och när jag har beställt via nätet var det snabb leverans. Jag tror att din teori om "dålig dag" stämmer. Gå dit igen och testa. :)

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2013-02-13 01:43

djimp skrev:Jag har handlat både i den fysiska butiken och har blivit mkt bra bemött och när jag har beställt via nätet var det snabb leverans. Jag tror att din teori om "dålig dag" stämmer. Gå dit igen och testa. :)

Dito! Köpte nyligen en Rogue Cronus Magnum av Kenneth och blev mycket trevligt och professionellt bemött per telefon, även om han var en tuff förhandlare... :lol: Frakten gick snabbare än förväntat och emballeringen var föredömlig. :)
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2013-02-13 03:07

bensnake skrev:
djimp skrev:Jag har handlat både i den fysiska butiken och har blivit mkt bra bemött och när jag har beställt via nätet var det snabb leverans. Jag tror att din teori om "dålig dag" stämmer. Gå dit igen och testa. :)

Dito! Köpte nyligen en Rogue Cronus Magnum av Kenneth och blev mycket trevligt och professionellt bemött per telefon, även om han var en tuff förhandlare... :lol: Frakten gick snabbare än förväntat och emballeringen var föredömlig. :)

Aha har sett att du har en sådan i signaturen och länge velat påpeka att det var en väldigt trevlig bekantskap.

Jag är egentligen ingen större rörfantast men jag upplevde i mellan åt en nästan magiskt rolig spelstil hos Magnumen.

En så fin förstärkare släpper man inte för billigt :D .

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-02-13 09:17

Vinylcalle skrev:

Hej.

Detta är en gammal slogan som den förra ägaren skapade. Vi har just nu som mål att byta ut den då vi inte tycker den är varken bra eller begriplig själva.

MvH Carl butikschef på Skandinaviens största butik för begagnad hifi (vår nya slogan :D )

Det låter klokt. Somliga begagnade saker kan ju vara värda mer än nypriset till och med.

Vad gör den gamla ägaren numer?
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2013-02-13 17:34

tvett skrev:
Vinylcalle skrev:

Hej.

Det låter klokt. Somliga begagnade saker kan ju vara värda mer än nypriset till och med.

Vad gör den gamla ägaren numer?

Precis. Annars kan jag tänka mig köpa en ursprunglig LP-12:a för nypriset 900 kr :D .

Han har haft olika saker för sig vad jag känner till. Jobbade i någon mattaffär/lager ett tag samt att han har någon typ av inblandning i hifibutiken LYD i Umeå.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Återgå till Generellt om hifi