Har idag byggt en kraken 212 som jag är jätte nöjd med. Men va mycket gör det med en till?
Vad för man för fördelar 2 mot 1?
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Här är den gamla tråden:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&p=1395
adzer skrev:Om samtliga basarna producerar samma ljudtryck så ger en dubblering av antalet en ökning av maximalt ljudtryck på 3-6dB.
marcusssfl skrev:vad mycket mer tryck kan man förvänta sig då? eller kan man förvänta sig nått?
marcusssfl skrev:adzer skrev:Om samtliga basarna producerar samma ljudtryck så ger en dubblering av antalet en ökning av maximalt ljudtryck på 3-6dB.
Ja nu är det ju så att jag vet inte va mycket 3-6 db är...
sorry![]()
![]()
blir de stor skilland?
den är brutal som den är idag, kan säga utan tvekan att jag aldrig hört nått liknande. men går de få värre så varför inte?:D
MagnusÖstberg skrev:marcusssfl skrev:vad mycket mer tryck kan man förvänta sig då? eller kan man förvänta sig nått?
Är det det enda som intresserar dig?
MagnusÖstberg skrev:marcusssfl skrev:vad mycket mer tryck kan man förvänta sig då? eller kan man förvänta sig nått?
Lägre dist, jämnare återgivning och förmåga att spela starkare kan du räkna med.marcusssfl skrev:MagnusÖstberg skrev:marcusssfl skrev:vad mycket mer tryck kan man förvänta sig då? eller kan man förvänta sig nått?
appslut inte. då kunde jag gått och köpt mig ett pa system om jag ville spela högt.
men efter jag byggde kraken och upplevt, så vill jag ha mer. enkel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster