oqvist skrev:Min onkyo är buggad
Såklart att den är! Av dig.
Moderator: Redaktörer
oqvist skrev:Ja manualen har jag läst inte riktigt svar på frågan. Antingen är förstärkarn felkonstruerad som Ingvar Öhman är inne på eller så kör de en EQ med pure audio aktiverat. Bara för att man stänger av tonkontrollerna ska väl inte frekvensgången ändras? Min onkyo är buggad så jag har inte kunnat kalibrera med mic förstärkarn hänger sig vid bas testet varje gång och har bara kört med grundinställningarna då de fungerar.
Blev fel det är onkyo 709 jag kör.
boom skrev:Vad då Pure Direckt det har jag inte ens på 2 kanals anläggningen
bensnake skrev:6-kanaliga? Min hade bara 2...Vad fan kan den ha hetat, då? Den hade i vart fall balanserade utgångar (körde den ballad till ett MC-7300), så mycket vet jag. Och från -93 var den också. Och jag kunde icke justera tonkontrollerna från fjärren. Tonkontrollerna hade fasta men extremt täta lägen, kändes exklusivt att vrida på dem. Hade dem dock allt som oftast i 0-läget.
Edit; Google är din vän... C38 hette den!
Edit 2; den hade även variabel loudness. Lät dock inge' kul...
lennartj skrev:bensnake skrev:6-kanaliga? Min hade bara 2...Vad fan kan den ha hetat, då? Den hade i vart fall balanserade utgångar (körde den ballad till ett MC-7300), så mycket vet jag. Och från -93 var den också. Och jag kunde icke justera tonkontrollerna från fjärren. Tonkontrollerna hade fasta men extremt täta lägen, kändes exklusivt att vrida på dem. Hade dem dock allt som oftast i 0-läget.
Edit; Google är din vän... C38 hette den!
Edit 2; den hade även variabel loudness. Lät dock inge' kul...
Stämmer minnesbilden med nedanstående?
[url]http://mcc.berners.ch/pre-amplifiers/C38.pdf[/url}
Då kan jag förstå att Mac skippade loudnessen på de rörbestyckade förförstärkarna som konstruerats i modern tid (efter millennieskiftet) även om tanken var god.
Systemdek skrev:ok du menar att det är för grovt o okänsligt att köra en aktiv sub tex på Pre-Out?
Systemdek skrev:Nej jag håller med vad ska man ha flerkanal till om man lyssnar på 2-kanal.
BPM skrev:...
Att man sedan ofta har radio, inbyggd DAC osv gör att jag istället frågar mig varför jag INTE skulle välja en hembioreceiver istället för en 2-kanalare även om jag bara ska spela 2 kanaler..
Nej jag håller med vad ska man ha flerkanal till om man lyssnar på 2-kanal.
Johan_Lindroos skrev:Systemdek skrev:Nej jag håller med vad ska man ha flerkanal till om man lyssnar på 2-kanal.
Man kan lyssna på tvåkanalsinspelningar uppmixade till multikanal.
Objektivisten skrev:Verkar ju helt infaltilt att köpa en surroundreceiver med massa skit i signalvägen och fem eller fler slutsteg om man bara spelar stereo. Dessutom är de otympliga, fula, icke användarvänliga samt låter guano för det mesta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster