Har Sennheiser HD650 någon inspelningstid?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2013-03-20 22:03

JB skrev:
mx skrev:
KarlXII skrev:Sån tur att jag har ett par HD500. Eller 550 kanske. De behöver ingen isnpelning tror jag iaf - jag lyssnar aldrig på/i dem ändå. 8)

Jag hade ett par HD595 innan dessa, som tyvärr gick sönder, och det är stor
skillnad. :)

Hehe jag har precis beställt ett par HD-650, och det ska bli väldigt spännande att höra dom (har aldrig provlyssnat dom, har bara hört HD-600 lite kort)

Har ju extra höga förväntningar nu eftersom du hade HD-595 innan och upplevde stor skillnad, jag kommer också uppgradera från HD-595 (som har rasat ihop) :)

Får hoppas min Yamaha AX-492 kan driva dom på hörlursutgången, annars får jag väl köpa en hörlursförstärkare

Låter så mycket mer hörlur om 595.
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
JB

Inläggav JB » 2013-03-20 22:40

mx skrev:
JB skrev:
mx skrev:
KarlXII skrev:Sån tur att jag har ett par HD500. Eller 550 kanske. De behöver ingen isnpelning tror jag iaf - jag lyssnar aldrig på/i dem ändå. 8)

Jag hade ett par HD595 innan dessa, som tyvärr gick sönder, och det är stor
skillnad. :)

Hehe jag har precis beställt ett par HD-650, och det ska bli väldigt spännande att höra dom (har aldrig provlyssnat dom, har bara hört HD-600 lite kort)

Har ju extra höga förväntningar nu eftersom du hade HD-595 innan och upplevde stor skillnad, jag kommer också uppgradera från HD-595 (som har rasat ihop) :)

Får hoppas min Yamaha AX-492 kan driva dom på hörlursutgången, annars får jag väl köpa en hörlursförstärkare

Låter så mycket mer hörlur om 595.

Största problemen med 595 enligt mig (som märks väldigt väl om man använder dom för att mixa musik) är att den högsta diskanten känns lite avrullad, finns inte så mycket detaljer längst upp (vilket väääldigt många hörlurar lider av) och även basen hade kunnat vara lite mindre grumlig.

HD-650 kommer nog lämpa sig mycket bättre till musikskapande hoppas jag (även om man såklart inte ska göra någon slutmix med hörlurar)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi