Undrar om någon har jämfört billiga resp. dyra Dac:ar.Är det stor skillnad.
Och vilken modell kan ni rekomendera?
Är ju främst anslutning till dator jag tänkte på men att använda den till cd-spelare är ju inte fel heller.
Moderator: Redaktörer
Systemdek skrev:Ok ja då andvänder ingen extern dac förståss. Squeezeboxen har du som mediacentral då eller?
Systemdek skrev:Hej
Undrar om någon har jämfört billiga resp. dyra Dac:ar.Är det stor skillnad.
Och vilken modell kan ni rekomendera?
Är ju främst anslutning till dator jag tänkte på men att använda den till cd-spelare är ju inte fel heller.

Systemdek skrev:Ja min fundering var väl igenkligen om dom billiga är ett bättre alternativ än att köra med kabel direkt ifrån ljudkortet. Och sen hur dom billiga dacarna stog sig jämfört med dyrare. T.ex. BRIK och Pro-ject kontra dyrare t.ex. harmony-design och uppåt?
Tyckte att Briken verkar prisvärd nån som har en eller testat en?
lennartj skrev:Jag köpte en Brik DAC för snart två år sedan och jämförde med en del andra. Mina noteringar finns här
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1169290#1169290
hifikg skrev:Panelguy skrev:...men som med det mesta annat får man vad man betalar för
Det stämmer på mycket, men tyvärr en dålig tumregel när det gäller hifi. Tycker jag.
Panelguy skrev:hifikg skrev:Panelguy skrev:...men som med det mesta annat får man vad man betalar för
Det stämmer på mycket, men tyvärr en dålig tumregel när det gäller hifi. Tycker jag.
Menar du att exempelvis Odin inte skulle vara prisvärda?![]()
En ny V70 eller ett par Odin, vad är mest prisvärt......................
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 25 gäster