Luxor för hela slanten kanske...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
zapanasta

Luxor för hela slanten kanske...

Inläggav zapanasta » 2013-05-02 09:27

Fick för mig att testa mina luxor 8071 som basmoduler ihop med mina 5061 som jag har som toppar..

Jamen det här funkar ju alldeles strålande :) Visst dom större basmodulerna jag har går ju att spela lite högre med,men vete fn om inte denna kombination låter bättre som helhet..

Ja nu fick jag nåt att fundera på,återkommer i frågan när intrycken sätter sig riktigt :)

Bild

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2013-05-02 10:46

Verkar lovande hittils,men för att undersöka det hela mer noggrant måste ju högtalarna befintliga filter kopplas förbi :)
Bild

Ja nu får det se ut så här ett tag medans jag lyssnar ock funderar :)
Bild

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2013-05-02 16:43

Ja nu har jag lyssnat rätt mkt,dessa lådor går inte riktigt lika djupt som basmodulerna (ner till ca 25hz nånstans tippar jag på)

Sen skiljer det ca 3-4db i spela högt egenskaper till basmodulernas fördel,men ändå spelar dessa 120db i lyssningsposition i dom värsta peakarna.. (så högt spelar man ju aldrig mer än i demosyfte)

Fördelen med 8071lådorna som basmoduler är att jag upplever basen som distingtare,det låter lite bättre helt enkelt till blandad musik..

Vad skulle ni föredragit av det jag tagit upp? :)

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2013-05-02 17:01

zapanasta skrev: (så högt spelar man ju aldrig mer än i demosyfte)

Vad skulle ni föredragit av det jag tagit upp? :)

Tvärtom skulle jag vilja påstå. Jag ska ha en demo i morrn, och kommer troligen inte att våga utsätta mina gäster för mina vanliga lyssningsvolymer :) .
Vad gäller din fråga, så kör på det som låter bäst eller det som gör dig lyckligast, om inte de två sammanfaller :D .
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2013-05-02 17:22

Ja det här va ju inte det enklaste,hör ju att jag tappat lite botten på vissa låtar.. :?

Man kanske ångrar sig som fn om man gör sig av med basmodulerna,för dom är ju roliga iom att man har tryck ner till 20hz :)

Kopplade tillbaka modulerna,fn va lätt det är att lura sig själv..

Nu kom trycket i botten tillbaka ock det låter nog kanske bättre överlag i alla fall,nä tänker inte byta ut dessa mot några 8071lådor även om dom inte gjorde bort sig på nåt sätt men det finns gränser även för dessa :)
Bild

Återgå till Generellt om hifi