Jocke skrev:Tänker att brantheten på delningen ger fasvridning liksom ordningen på lådkonstruktionen i kombo med undre gränsfrekvens... ska du verkligen köra allt på en gång?^^
Nej, inte samtidigt. Jag kan byta mellan speaker A och speaker B via fjärren så bara ett av paren kommer att spela åt gången. Subbarna vill jag dock ha med oavsett högtalarpar och därav problemet.. De som är delade neråt spelar bäst med basen i fas (kopplingsmässigt.. Om det sedan ÄR i fas vet jag inte, men det låter bäst så) men paret som spelar fullrange och baslådorna släcker ut varandra i den kopplingen men funkar fint med basarna kopplade i motfas. Alltså tänkte jag koppla paret som spelar fullrange i motfas, för att få de rättfasade subbarna att lira tillsammans med dem som de ska. Jag tänker alltså att högtalare i rätt fas och subbar i fel fas borde spela likadant som högtalare i fel fas och subbar i rätt..
Men jag kanske tänker fel här..
Men spela båda högtalarparen samtidigt tänker jag inte göra. Jag vill bara kunna byta mellan dem med en knapptryckning på fjärren och få subborna att lira optimalt med båda.