Hur mycket säljer alla märkliga prylar?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Julle_Jansson

Hur mycket säljer alla märkliga prylar?

Inläggav Julle_Jansson » 2003-11-23 04:29

Jag förvånas ofta av hur många märken och olika apparater det finns i hifivärlden. Kolla bara på Frankfurtmässan. Fullt med konstiga och svindyra apparater och högtalare som man aldrig sett eller hört talas om. Bara här i Sverige tycker jag det finns ganska många tillverkare av t.ex. exklusivare högtalare som QRS, Mårten Design, Ino, Audio Tronic, Opus 3 o.s.v. Samtidigt tycker jag det är sällan man stöter på någon som har dessa hemma. Hur mycket säljer sakerna egentligen? Jag har svårt att få det att gå ihop. Det måste ju kosta en hel del att utveckla och få ut en modell på marknaden.

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2003-11-23 15:04

Det är nog inte sådant som säljer mycket skulle jag gissa.
P.g.a. priset kanske eller också är priset en konsekvens av att det inte säljer mycket eller bådadera.

Audio-Tronic, Ino, QRS, Opus etc. är det nog hyfsat många som har.

Sit Bobo sit.. :wink:

hifirocker

Inläggav hifirocker » 2003-11-25 00:10

Jag tror de tjänar en hel del cash på det de säljer utomlands också. Sveriges marknad är ju ingenting jämfört med t.ex. Tyskland och England. Där bor lite fler människor.... :wink:

mvh,

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2003-12-02 17:49

Hej!

Inom sådana extremt hobbyfantast-täta intressesfärer som ex hifi (o tuff tuff modell-
-järnväg) så är väldigt mkt av det som kanske framstår som kommersiellt egentligen
rena entusiast-projekt, som aldrig aldrig någonsin ens skulle kunnat drömma om att
få se dagsljus utifall andra näringsgrenar varit ifråga (ex vitvaror ;)) men det hela är
ju ej mindre fascinerande samt coolt, för det :) :D!!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Julle_Jansson

Inläggav Julle_Jansson » 2003-12-02 18:46

I.o.f.s. kan man ju säkert tjäna en slant om man skruvar ihop någon halvduglig rörpryl lite på ett höft, fixar en fin låda och säljer den för 100 000pengar. Någon säljer man ju alltid (verkar det som). Har man turen att få manicken lite sådär lagom småhypad så klirrar det säkert till i kassan...

Återgå till Generellt om hifi