Feng Shui Acoustics

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

bootstrap

Feng Shui Acoustics

Inläggav bootstrap » 2013-08-22 17:11

Jag har ju hört om Feng Shui möblering men inte om Feng Shui Acoustics. Nedan väljer jag ut mina favorit citat.

We often consider Feng Shui as the study of the physical structures we occupy. However, the sounds in our environment affect us just as deeply as the physical structures of our dwellings. Even sounds that occur in our home when we are not there will profoundly affect its environment.

Sounds and music in our house have a dramatic effect on its overall harmony. Some sounds produce a melodic structure which impact on us is like of sacred geometry. Some sounds function as a stimulus that penetrates into rigid objects in our home or workplace so an amazing reorganisation of their energy fields can occur. Other tones have the effect of harmonising and unifying discordant energy. Sound changes the vibrational frequency of our home.

I had the great pleasure to meet with Jaroslav Kovaricek. His new CD “Feng Shui” is very unique and is a very good tool to clear the home. What a good idea! The place gets cleansed without any personal intervention – no more need to worry about how much we need to protect ourselves before a clearing/smudging ritual! Its Feng Shui CD is especially conceived to change the vibrations and even only just one track can be played repetitively while you are away from home! You can choose amongst the following 3 elements:
Wind – has a cooling effect – helps to free the home, it walls, its furniture, its mirrors from previous worries and bad memories
Water – brings subtle energies – helps to enhance your career and the flow of your abundance
Earth – reconnects with vibrations of nature – brings more balance into your place and you will feel more grounded and ready to step forward into your life.

http://fengshuisteps.wordpress.com/tag/jaroslav-kovaricek/
http://www.youtube.com/watch?v=TkBlVoGwWs4
Test fil
http://www.fengshuisteps.com/media/feng-shui-acoustics-earth.mp3

Dr_Tinnitus

Inläggav Dr_Tinnitus » 2013-08-25 18:09

Feng Shui är ingen vetenskap utan i princip rent nonsens, typ woo woo tjosan.

Om man bara gav fan i att påstå en massa dynga om elementens krafter och liknande mumbojumbo hit o dit, och bara sa att "så här tycker jag det blir snyggt" (för det kan det ju bli) så är det helt ok för mig. Men påstår man att man inte kan sova för att sängen står i fel riktning, eller att stereon kommer att låta sämre för den inte står i linje med currylinjer (bluffpåhittade linjer) eller annat så får jag spader.....
Åt helvete med Currylinjer och slagrutor, och fram med vetenskap och fakta. Heja Randi :)

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-08-25 18:44

Tror inte att Feng har nånting med currylinjer att göra.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2013-08-27 11:20

Dr_Tinnitus skrev:Feng Shui är ingen vetenskap utan i princip rent nonsens, typ woo woo tjosan.

Om man bara gav fan i att påstå en massa dynga om elementens krafter och liknande mumbojumbo hit o dit, och bara sa att "så här tycker jag det blir snyggt" (för det kan det ju bli) så är det helt ok för mig. Men påstår man att man inte kan sova för att sängen står i fel riktning, eller att stereon kommer att låta sämre för den inte står i linje med currylinjer (bluffpåhittade linjer) eller annat så får jag spader.....

Tvärtom. 95% på det här forumet säger att rummet näst viktigast efter högtalarna.

Skämt åsido. Produkten är riktigt och det är väl inte mer mumbojumbo än att en del är kristna.

Finns ingen direkt mening att ha en diskussion det var mer en rolig upplysning från mig till er :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-08-27 12:04

Dr_Tinnitus skrev:Feng Shui är ingen vetenskap utan i princip rent nonsens, typ woo woo tjosan.

Skärpning i nedgörningen får jag be. Den skall naturligtvis INTE stå i en currylinje och framför allt inte i ett currykryss... :wink:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Återgå till Generellt om hifi