Oj, det var bra gjort. Jag blir knäpp bara av att skriva korta meddelanden på
Facebook på det tangentbordet. Utan fysisk feedback blir jag smått knäpp.
Moderator: Redaktörer
mx skrev:Oj, det var bra gjort. Jag blir knäpp bara av att skriva korta meddelanden på
Nattlorden skrev:mx skrev:Oj, det var bra gjort. Jag blir knäpp bara av att skriva korta meddelanden på
Vaddå fysisk feedback? Du känner väl i fingertopparna om du träffat "rutan" eller ej? Det gäller att inte vara rädd att knäcka den utan slå till ordentligt!!
mx skrev:Jag tror precis du förstår vad jag menar med fysisk feedback. Det där andra du
skrev vara bara lite löjligt.
Nattlorden skrev:mx skrev:Jag tror precis du förstår vad jag menar med fysisk feedback. Det där andra du
skrev vara bara lite löjligt.
Nej, sorry, jag förstår inte hur en nedtryckt tangent och känslan av att slå fingern mot något skulle skilja som fysisk feedback.
adzer skrev:Jag håller med mx. Mjukvaru/skärmtangentborden är inget som jag skriver längre meddelanden med.
Riktiga mekaniska knappar är det som gäller för mig.
Nattlorden skrev:adzer skrev:Jag håller med mx. Mjukvaru/skärmtangentborden är inget som jag skriver längre meddelanden med.
Riktiga mekaniska knappar är det som gäller för mig.
Gissar att ni inte spenderat mycken tid på tidiga datorer med touch eller gummiknappar innan? Typ atari 400 eller zx spectrum?
Skall det vara IBM-tangentbord som klickar också?
Nattlorden skrev:Gissar att ni inte spenderat mycken tid på tidiga datorer med touch eller gummiknappar innan? Typ atari 400 eller zx spectrum?
Skall det vara IBM-tangentbord som klickar också?
mx skrev:Flyttade till en ny lägenhet i helgen. Har aldrig haft bättre ljud. Mitt tips till
folk som vill ha bättre ljud, är att flytta stereon till ett bättre rum.
MagnusÖstberg skrev:Mitt senaste trick var nog att åka hem till LennartJ.
Då fick jag lyssna på god musik och titta på när någon annan kopplade kablar![]()
PS - jag har inte glömt mina två fikor jag har till godo sprudel
lennartj skrev:Mitt senaste trick som gjorde påtaglig nytta är inte så färskt.
Förra året bytte jag ut min lilla (140 x 200) röllakansmatta mot två lurviga Hampen-mattor 170 x 230 från IKEA för bara 1198 kr tillsammans.
Tack vare den långa luggen kunde jag tejpa ihop dem med matt-tejp så att de ser ut som en.
Den täcker praktiskt taget all fri golvyta i rummets "soffgruppshalva" och bidrar till mycket jämn efterklangstid kring 0,25s vid XTZ-programmets alla mätfrekvenser, och kortare vill jag inte ha eftersom det huvudsakligen är ett samvaro- och musiklyssningsrum, och ingen bio.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster