Detta med att koppla är INTE min starka sida...

Moderator: Redaktörer

The-Master skrev:Är det någon som kan visa med hjälp av detta foto hur jag skall koppla för att driva basmodulerna med zon2?

dvs högtalarterminalen längst ut till vänster på bilden

.
 .The-Master skrev:Är det någon som kan visa med hjälp av detta foto hur jag skall koppla för att driva basmodulerna med zon2?

Kalejdokom skrev:Jag tror nog att TS menar att han vill använda ett (par) slutsteg i förstärkaren till att driva en (ett par) passiva basmodul (-er).
Du kopplar en signalkabel från SUBWOOFER PRE OUT till någon av ingångarna AUDIO 1/2/3/4. Vill du använda två kanaler på ZONE 2 så kopplar du från både FRONT 1 och REAR 2 SUBWOOFER (som grundinställning är de monokopplade*).
Basmodulerna ansluter du till högtalarterminalerna för ZONE 2.
I menyn väljer du att koppla vald ingång AUDIO 1/2/3/4 till ZONE 2. Detta finns att läsa om på sid 137 i den svenska manualen.
Lycka till. Tänk dock på att det inte går att använda 7.1 (endast 5.1) när man använder ZONE 2 eftersom de delar på samma slutstegskanaler i förstärkaren.
*)Enligt manualen verkar det som att det går att ställa subbarna i "Stereo-layout". Frågan är om det verkligen blir stereo? LFE-kanalen är ju fortfarande i mono.
Edit: Fantastisk förstärkare - jag läste vidare i manualen och fann bland annat en funktion som hette "Party Mode on/off" - tänk om livet vore så enkelt.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster