Tack Ingvar för att du delgav din uppskattning.
Nå, såhär i backspegeln...
...Nää, såhär när jag SPENKAR i backspegeln bör det stå. Ty, vad skall jag IN i backspegeln att göra? Där inne ser jag ju ingenting...
Äh!
...så är det väldigt lustigt att minnas hur jag som liten parvel - typ sexton, sjutton bast - började intressera mig för hifiprylar:
Jag faschinerades av sakerna som sådana. Det fanns ju radiohandlare i vart och vartannat gathörn, och i vart tredje förortscentrum på den tiden.
Jag hade närapå NOLL intresse för musik.
Men jag suktade oupphörligt efter de fina apparaterna som fanns i kataloger och butiker.
Min vardag upptogs faktiskt till väldigt stor del av katalogbläddrande, knappräknande och dagdrömmande om hur snygga grejorna var. Och vilket paket jag skulle plocka ihop när jag lyckats skrapa ihop några tusenlappar.
När jag till slut hade en liten anläggning, så funderade jag mer på att byta den matt-grå sargen på skivspelaren till en i jakaranda. (Fanns på Servex, Philipskoncernens reservdelslager på Gärdet.) än jag funderade på vad jag skulle köpa för plattor...
I skivbutiken kom jag nästan ALDRIG på vad jag skulle kolla efter.
Då gick jag till radioaffär'n istället.
Åsså går dumjäveln å tjackar ett snyggt kassettdäck!
Fast han knappt kan komma på nåt å spela in...
PS
Under några år på nittitalet satt jag oftare och putsade på objektiv än jag var ute och fotograferade.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.