Skulle läst på lite mer innan, tror jag..men priset var bra.
Planen var framförallt att smidigt kunna streama Spotify ifrån datorn men jag har fler signalkällor som behöver kunna kopplas in. Musiken kör jag trådlöst ifrån dator i alla fall, men jag har även en Canal Digital box för tv:n och en WD TV Live Gen.3 för film...
Då "dongeln" som följer med har en ensam 3.5mm ingång för annan ljudkälla än datorn så blir mitt alternativ att via HDMI ansluta box och mediaspelare till tv:n och sedan använda tv:n lågnivåutgångar till dongeln med en rca-3.5mm kabel. Då inställer sig frågan..
Jag har datorn och alltså dongeln på ett sidobord mellan 2st soffor..och behöver ungefär 7.5m kabel. Ska jag köra en 7.5m usb-kabel till dongeln ifrån datorn och en halvmeter lågnivå mellan tv och dongel eller sätter jag dongeln direkt i datorn och kör 7.5m lågnivå? Räcker strömmen för att "driva" dongeln över sådana längder? Då antar jag att usb är det bättre alternativet, men vad gäller? Vad säger standarden?
Har bara USB 2.0 i datorn, om det spelar roll..
Har hört dessa innan och gillar det stora men ändå rena ljudet, och utséende/finish är ju grym..men med fler signalkällor så känns de inte direkt klockrena. Finns alternativa lösningar på mitt problem som jag missat?
*edit*
Kom på ytterligare ett aber.. Det finns katter i hushållet.. Är inte en läderklädd golvare en riktig magnet när det kommer till kattklor? Lösning?