Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Vad tyckte ni om ljudet då??
Lät det som hemma?
sprudel skrev:Vad tyckte ni om ljudet då??
Lät det som hemma?
Panelguy skrev:Bill50x skrev:Det finns nästan inga anläggningar som klarar av att återge detta
Stryk nästan
Panelguy skrev:Bill50x skrev:Det finns nästan inga anläggningar som klarar av att återge detta
/ B
Stryk nästan
shaft skrev:Jag var där!
Satt långt fram till vänster och ställde en del frågor bl.a om vilken blixt Jan använt på sina bilder. Jag förstår att en del forumkillar var där bl.a. Peter Steindl.
Det var otroligt trevligt![]()
Härligt att höra en ståbas på riktigt och till på köpet oförstärkt och helt akustiskt. Det lät som beskrevs här helt naturligt.
En lustig sak som jag noterade var att Jan spelade vid ett par tillfällen in i en rörmic och ut på ett par Genelec-monitorer dvs en mild förstärkning. Då blev sordin-trumpeten mycket tjockare i ljudet. Oförstärkt lät mycket trevligare för mig
hifikg skrev:Vi borde ha en foliehatt eller nåt på oss så vi känner igen varandra på såna där tillställningar. Kände igen Peter o Perka sedan tidigare och en del ansikten var bekanta men namnlösa, och vem som döljer sig bakom nicket Bill50x kunde jag inte gissa
Piotr skrev:hifikg skrev:Vi borde ha en foliehatt eller nåt på oss så vi känner igen varandra på såna där tillställningar. Kände igen Peter o Perka sedan tidigare och en del ansikten var bekanta men namnlösa, och vem som döljer sig bakom nicket Bill50x kunde jag inte gissa
Då såg jag dig. Satt på en stol framför soffan och såg någon med finkamera sitta intill artisterna samt stå bakom soffan och plåta.
Fina bilder du tog, ångrar att jag inte släpade med mig min kamera.
/Peter

roggaro skrev:på hifikg bilden när Riedel jammar ser man en tidning inskjuten vid stallet. mycket fyndigt för rätt/snabb avstämning kan man tro.
Xiro skrev:Önskar att jag var där och delade magin med er! Hade alldeles 100% säkert fällt en tår.
Hifibutikerna i Skåne borde göra något liknande!
(Ber om ursäkt om jag missat att de gjort/gör det, jag har inte koll på alla evenemang.)
Vinylcalle, nog kan ni bräcka detta?!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Bipen och 14 gäster