Moderator: Redaktörer

Glebster skrev:Finns det något sätt att koppla ur main out-utgången vid lyssning med hörlurar?

Glebster skrev:Provat båda men inget funkar. Har du fått det att funka Bosse?

bomellberg skrev:Glebster skrev:Provat båda men inget funkar. Har du fått det att funka Bosse?
Aargh, fattade helt fel. Du har alltså Pre-out Main kopplade till ett exterrnt slutsteg, och det skickas signal på denna utgång även när du trycker i ett par lurar. Nu är jag med.
Nej, jag vet inte om man kan göra det ens. Du får stänga av slutsteget.

Glebster skrev:bomellberg skrev:Glebster skrev:Provat båda men inget funkar. Har du fått det att funka Bosse?
Aargh, fattade helt fel. Du har alltså Pre-out Main kopplade till ett exterrnt slutsteg, och det skickas signal på denna utgång även när du trycker i ett par lurar. Nu är jag med.
Word. Min Denon fimpade även den utgången när hörlurarar kopplades in.

penke62 skrev:Glebster skrev:bomellberg skrev:Glebster skrev:Provat båda men inget funkar. Har du fått det att funka Bosse?
Det gör väl Marantzen också?

Glebster skrev:penke62 skrev:Glebster skrev:bomellberg skrev:Glebster skrev:Provat båda men inget funkar. Har du fått det att funka Bosse?
Det gör väl Marantzen också?
Nej, inte min iaf. Man hör reläer som slår men tyvärr verkar den bara stänga av de interna slutstegen och alltså inte main out-utgången.

mx skrev:Har det att göra med Pure Direct eller dylikt?

mx skrev:Min SR6005 stänger alla utgångar när hörlurar är inkopplade.
 .
.
mx skrev:Min SR6005 stänger alla utgångar när hörlurar är inkopplade.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster