Får man bjuda på lite trevlig julläsning så här på juldagen om Svalanders förförstäkare "Tuba" när den recenserades i molt 1982.
http://www.svalander.se/tips_fakta/josefs_egna_sidor/tuba/press/
Moderator: Redaktörer
celef skrev:Lite förvånande tycker jag det är att artikeln är från molt, jag trodde molt och svalander tillhörde en helt olika religioner!?
sprudel skrev:God Jul!
Får man bjuda på lite trevlig julläsning så här på juldagen om Svalanders förförstäkare "Tuba" när den recenserades i molt 1982.
http://www.svalander.se/tips_fakta/josefs_egna_sidor/tuba/press/
Kronkan skrev:God Jul Bill också. Jag har aldrig konverterat. Detta eftersom jag inte ser intresset på det sättet.
Bill50x skrev:celef skrev:Lite förvånande tycker jag det är att artikeln är från molt, jag trodde molt och svalander tillhörde en helt olika religioner!?
MoLT/LTS har konverterat ett antal olika gånger mellan olika religioner, tom varit Linnister ett tag
/ B
Kronkan skrev:God Jul Bill och Celef också.
celef skrev:Bill50x skrev:MoLT/LTS har konverterat ett antal olika gånger mellan olika religioner, tom varit Linnister ett tagcelef skrev:Lite förvånande tycker jag det är att artikeln är från molt, jag trodde molt och svalander tillhörde en helt olika religioner!?
wow, det visste jag inte, då var det alltså bättre förr!
celef skrev:Den ser väldigt fin ut den där, har svalander även formsatt den?
Lite förvånande tycker jag det är att artikeln är från molt, jag trodde molt och svalander tillhörde en helt olika religioner!?
IngOehman skrev:celef skrev:Den ser väldigt fin ut den där, har svalander även formsatt den?
Lite förvånande tycker jag det är att artikeln är från molt, jag trodde molt och svalander tillhörde en helt olika religioner!?
MoLt har under nästan alla perioder i huvudsak varit oreligiös.
Det fanns väl en kort period då Linn-evangeliet härskade, men artikeln
ifråga är väl ett utmärkt exempel på en oreligiös, där insikt om hur objek-
tiva och subjektiva perspektiv finns, och bör finnas, sida vid sida, syns
tydligt.
Artikelförfattaren är samme Lars Bäcklund som idag är ordförande för SSC.
Kan nämna att även undertecknad har skrivit om Tuban i MoLt, och yttrat
förtjusning, i betydligt modernare tid. Och jag har dessutom skrivit om
den flera gånger även har på faktiskt.
Vh, iö
IngOehman skrev:http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=search&mode=results
Vh, iö
Bill50x skrev:Kronkan skrev:God Jul Bill också. Jag har aldrig konverterat. Detta eftersom jag inte ser intresset på det sättet.
God Jul på dig själv!
Jag har däremot lyssnat på Tuba, jag bodde i Gbg på den tiden och passade på att lyssna när Radiolagret hade ett ex hemma. För mycket okända grejor i övrigt så det var svårt att säga hur mycket av ljudet som var Tubas förtjänst. Men den var lite för dyr för mig i vilket fall som helst. Snygg design dock, även om detalfinishen inte levde upp till prislappen.
Svalander har ofta gått sina egna vägar och det händer att han får ihop något riktigt bra. Senast hörde jag tex hans stora högtalare som betår/bestod av ett par "dörrar" med multipla, billiga, element. Mycket trix och fix, bland annat med små skumgummibitar hängande i trådar framför diskanterna... Lät överraskande bra. Tom riktigt bra. Detta var i början på 2000-talet och hemma hos S. i Åkersberga.
En liten anekdot. I början på 80-talet hade jag inbrott i lägenheten och hela stereon inkl skivor blev stulet. Skivorna skulle jag få 5-15:- styck i ersättning för, detta eftersom de ju var begagnade (på den tiden kostade skivor ca 35-45:-). Jag argumenterade då att jag ju hade valt ut olika pressningar, direktimporterat från Japan osv. Många skivor skulle jag inte ens få tag på igen oavsett vad jag var villig att betala. Men Holmia Hand i Hand som försäkringsbolaget hette, de hade en chef i Stockholm som visste mycket om detta, nämligen Josef Svalander! Så jag hänvisade min kontaktperson i Gbg till Josef och bad dem ta reda på hur det var hos oss audiofiler. Och det hjälpte, jag fick 25:- per LP, fullt betalt för egenimporten samt 25:-/skiva som jag hade spelat in på kassett. Så kan det gå när man har kontakter
/ B
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman, johaneriksson och 18 gäster