Hej,
Jag har en Yamaha RX-V673 hembio receiver som inte kan spela en sinuston när den streamas via Airplay.
Tonen hörs bra, men det uppstår små knäppar i ljudet.
Jag har en mp3-fil med en 1kHz sinuston.
Om jag streamar från Windows använder jag programmet Airfoil för att streama över Airplay. Då knäpper det massor.
Jag kan spela samma mp3 i datorn, då låter det rent.
Jag kan streama samma mp3 direkt från Windows Media Player till Yamahan i Media Server läge, alltså inte över Airplay, då knäpper det inte.
Jag har också prövat att streama samma mp3 från en Macbook, med mac'ens egna Airplay, då knäpper det mindre, men det knäpper fortfarande.
Jag har också prövat att i stället för att streama till Yamahan streama till en annan Windows laptop körandes Airfoil Speakers som mottagare. Då knäpper det inte.
Skälet till att jag prövade spela en sinuston är att jag tyckte det lät som om starka toppar klippte när jag streamade musik från Spotify. Så jag prövade att spela en fullt utstyrd sinus. Senare prövade jag en på -20 dB och det var samma problem. Så jag förstår ingenting. 
Jag har prövar 6 och 10 kHz också och då hörs knäppandet ännu tydligare.
Är det någon därute som har prövat detta, eller kan göra det på en likadan Yamaha? För jag vet inte hur jag ska komma vidare.
/Thomas