Moderator: Redaktörer

Nattlorden skrev:Om du hann göra en mätning innan, prova göra en till med så lika förutsättningar som möjligt och se om något drastiskt ändrats?
Morello skrev:Jag kan inte tänka mig något mer ointressant än faktisktgängets eller något annat gängs tyckande i frågan.

ratata skrev:Jag [s]har[/s] hade en kalibrerad ...

HiLo skrev:Vad är kostnade för en kallibering av en mätmic?
Kommer dom med dessa kalliberingspapper från början?
Efter att kollat lite lätt kring mätmicar värkar denna vara en av de mindre uppskattade.

RogerGustavsson skrev:...det finns ett par tyska företag som gör enklare kalibreringar för 25-35 € + frakt. Det räcker långt för amatörmätningar. Det kan vara billigare att köpa en mikrofon med kalibrering än att skicka in en egen enklare typ Behringer. "Riktiga" kalibreringar gjorda av ackrediterade institutioner kostar minst tio gånger mera.

IngOehman skrev:...hundar skäms ju så förfärligt när de ställt till något och får skulden för det

ratata skrev:Jag hade inte en tanke på detta förrän jag såg ett program som handlade om skillnader mellan tamhundar och vildhundar som t.ex. varg (så som tama inte kan läsa vare sig ansiktsuttryck eller blick hos människan).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster