Rehifi i senaste Hifi News

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Rehifi i senaste Hifi News

Inläggav Vinylcalle » 2014-01-30 22:52

I senaste numret av Hifi News finns ett fyrsidigt reportage om Rehifi. Så spring nu till er tidningskiosk och skaffa er ett ex.
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Maccis

Inläggav Maccis » 2014-01-30 23:10

Gör reklam för Er och skicka ett ex till alla intresserade istället.
8)

Användarvisningsbild
Xiro

Inläggav Xiro » 2014-01-30 23:24

Grattis Calle & co! Ni förtjänar bra publicitet, min bästa upplevelse i en hifibutik någonsin var två sprudlande entusiastiska lyssningstimmar hos er, med er Kenneth.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2014-01-30 23:34

Xiro skrev:Grattis Calle & co! Ni förtjänar bra publicitet, min bästa upplevelse i en hifibutik någonsin var två sprudlande entusiastiska lyssningstimmar hos er, med er Kenneth.

Låter som du gillar rör. 8)
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2014-01-30 23:41

Imponerande!
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
HiLo

Inläggav HiLo » 2014-01-30 23:42

såg den på den där sidan med ett sjörövarskepp och ett kassettband....

Användarvisningsbild
Xiro

Inläggav Xiro » 2014-01-30 23:43

Nattlorden skrev:
Xiro skrev:Grattis Calle & co! Ni förtjänar bra publicitet, min bästa upplevelse i en hifibutik någonsin var två sprudlande entusiastiska lyssningstimmar hos er, med er Kenneth.

:wink: visst, de två magiska timmarna spenderades med ett par fina SET-monoblock, men jag hörde ingen särskild karaktär i återgivningen tror jag, det var bara förbenat kul. Jag passar på att tillägga att det endast spisades cd, och att jag aldrig ägt eller ens haft en rörstärkare hemma.

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2014-01-31 01:50

Jättekul att höra. Minns inte att du sagt hej men gör gärna det nästa gång. Antar att Quali-Fi inspirerat till dina hembyggen? :D

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2014-01-31 01:51

Nattlorden skrev:

Äsch inte ens Kenneth har ju rör hemma längre (i förstärkeriet). 8)
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Xiro

Inläggav Xiro » 2014-02-04 00:04

Vinylcalle skrev:Minns inte att du sagt hej men gör gärna det nästa gång. Antar att Quali-Fi inspirerat till dina hembyggen? :D

Lovar att jag ska hälsa nästa gång. Visste inte vem du var, men upptäckte att ni har bilder på er själva på hemsidan - trevligt och föredömligt!

Det var lyssningen på Quali-Fi Compact hos er som avgjorde mitt beslut till hembyggen. Trots att de akustiska förutsättningarna just då inte var helt rätt i alla avseenden var det så enormt skoj att jag bara var tvungen att lösa det på något sätt. Beklagar att jag inte köpte något av er den gången. Vill gärna stötta de lokala handlarna, i synnerhet när de gör ett bra jobb. Men renovering hemma och annat mer prioriterat gör att jag får snåla lite just nu.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-02-04 00:06

GÖK-mästare har du blivit också. GRATTIS!

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2014-02-04 00:54

Xiro skrev:
Vinylcalle skrev:Minns inte att du sagt hej men gör gärna det nästa gång. Antar att Quali-Fi inspirerat till dina hembyggen? :D

Lovar att jag ska hälsa nästa gång. Visste inte vem du var, men upptäckte att ni har bilder på er själva på hemsidan - trevligt och föredömligt!

Det var lyssningen på Quali-Fi Compact hos er som avgjorde mitt beslut till hembyggen. Trots att de akustiska förutsättningarna just då inte var helt rätt i alla avseenden var det så enormt skoj att jag bara var tvungen att lösa det på något sätt. Beklagar att jag inte köpte något av er den gången. Vill gärna stötta de lokala handlarna, i synnerhet när de gör ett bra jobb. Men renovering hemma och annat mer prioriterat gör att jag får snåla lite just nu.

Det behöver du knappast be om ursäkt för. Kul att du uppskattade vad Quali-Fi presterade, det är imponerande högtalare.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2014-02-04 00:56

petersteindl skrev:GÖK-mästare har du blivit också. GRATTIS!

Mvh
Peter

Tack. Ska försöka skriva ihop en tråd om battlet i veckan.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Återgå till Generellt om hifi