SBT'n har anlänt.

Varför köpte jag inte denna underbara lilla pjäs när jag först fick ögonen på den för några år sedan.? Mina önskemål angående musikstreamer är nu fullgjorda, äntligen.
Ville ju slippa det här jävla cancerträsket med wifi och annat otyg. Trodde dock först att displayen skulle vara för liten att tyda från lyssningsposition, men texten blir ju automatiskt större när man börjar att använda fjärren, perfekt. Skrollning funkar ju blixtsnabbt vilket är skönt när man har ett stort bibliotek. Sökfunktion från fjärren, gott. (märkligt att inte Pioneer implementerat detta på N-50 som jag nu använder som DAC så länge innan byte till annan renodlad sådan). Att skrolla igenom typ 100 skivor från N-50'ns fjärr tar nog 1min eller nåt.
Mitt enda lilla irriterande bekymmer är att när jag använder USB:porten som digitalutgång med "enhanced digital output" hacken så funkar radiostationer perfekt. När jag switchar mellan 44.1khz sända kanaler klockas min DAC om till detta och när jag sedan väljer en som sänder i 48khz så klockar den om till 48khz, All well. Det är när jag börjar spela mina egna flacfiler som det märkliga börjar. Börjar jag att spela en 44.1 fil så klockas alltid N-50 till 48khz, men den samplar inte upp signalen utan spelar 44.1 filen för fort. Byter jag sedan till ex. en 192 fil så klockar den ner sig till 44.1 med ett ringmodulatorliknande ljudresultat, Hastigheten verkar dock stämma. Byter jag sedan raskt tillbaka till en 44.1 fil så klockar den om signalen till 192khz med samma ringmodulatorliknande ljud? Hastigheten på musiken verkar även här dock stämma? Detta är alltså med USB ut. Kör jag standard sp/dif-coax eller optisk funkar ALLT som det ska i alla samplingsfrekvenser och bitdjup. Märkligt, men kanske ännu märkligare att internetradio funkar med USB:utgången.
Jaja. N-50 ska ju bort såsmåningom till förmån för en ny DAC. Lite sugen på att fördjupa mig lite i Primare DAC-30. Det är bara frustrerande att byta coaxkabel hela tiden mellan min videostreamer (som bara har coax ut) och SBT'n.
Har postat detta problem på Squeezeboxforumet och hoppas på nån form av fix eller lösning. Men om nån här vet vad det kan bero på får ni mer än gärna flika in.
/
Of all the things I've lost, I miss my brain the most. /Ozzy Osbourne