Kalejdokom skrev:Och ibland är det tvärtom; att man sitter i salongen och inte förmår njuta av musiken. Familjen gjorde det ödesdigra misstaget att låta Andra Chansen fylla ut lyssningsrummet ikväll! När bidragen spelades för andra och tredje gången var jag tvungen att känna efter om jag hade en dumstrut på huvudet. Varför gör man TV-program på det här viset? Det förstör ju hela grejen med att kunna lyssna och ev njuta av lite nyskapad svensk musik.
Och att låta Nour dra underlivsskämt som "sug på den, som pojken sa" är ju riktigt unket, i direktsändning en lördagskväll.
Nej, heder åt den som väljer jazz och Merlot framför brasan!
Låter som ett underbart tillfälle att dra på långpromenad istället. Eller utföra "akut och nödvändigt" underhåll på bilen i garaget. Eller egentligen vad som helst.
Jag minns en gång för en massa år sedan då jag bodde på vandrarhem strax utanför Sälen. Det fanns en TV. Så det blev omröstning om vi skulle se "Rymdimperiet slår tillbaka" eller melodifestivalen... Jag förlorade med 7 mot 1. 3 låtar stog jag ut. Sedan var det bara att gå och lägga sig.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!